کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

نبودن تو ...

خلخالی از بوسه می بستم به پایت

اگر اینجا بودی

و طعم تازه می گرفت زنده گی ام

با دو شاه بلوط چشمانت ...

 

اگر اینجا بودی

تقویم رومیزی‌ ام را دور می انداختم

و می گذاشتم ساعت دیواری به خواب رود

پس میزان می کردم زنده گی ام را با نفس های تو

و هیچ عزا و عید و جمعه ای تعطیل نمی کرد

علاقه ی مرا ...

 

اما تو اینجا نیستی

و تقویم من از عزا لبریز است!

تو اینجا نیستی

و زنگ ساعت دیواری

ناقوس مرگ را تداعی می کند!

پس می پژمرند بوسه هایی که برایت می فرستم

در فاصله میان خانه هامان

چرا که

تو اینجا نیستی ...

 

کاش می دانستی

که نبودن تو

نابودی من است!

 

"یغما گلرویی"

 

از کتاب: باران برای تو می بارد


نظرات 5 + ارسال نظر
محدثه پنج‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 04:48 ب.ظ http://mohadesett.blogfa.com

محمد شیرین زاده سه‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 07:06 ب.ظ http://m-bibak.blogfa.com

روشنای زندگی‌ ام

نسیم من

فانوس‌ ام

بیانیه باغ‌ های من‌

پلی به سمت من بکش از عطر نارنج‌

جایی به من بده

چون شانه عاجی

در میان شب گیسوانت‌

و آنگاه فراموشم کن‌


((نزار قبانی))

ترجمه سیامک بهرام پرور

هویدا سه‌شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 05:57 ق.ظ hoveida2423.blogfa.com/http://

«بی همنفسی»
آهِ بی همنفــسی را دلِ دیوانه کشید
هر چه دید این دلِ دیوانه به غمخانه کشید
شمع با این همه شهرت به وفاداری و مهر
اتش افروخت و بر قامتِ پروانه کشید
منم آن بلبلِ غم دیده که محزونیِ عشق
از بهارم بِرَهانید و به ویرانه کشید
بعدِ عاشق شدنم ساقیِ این شهرِ غریب
روز و شب در وطنِ میکده پیمانه کشید
عاشقی خانه خراب است در این دم ساقــی
هر که از باده ی تو نعره ی مستانه کشید
مُرده ای بیش نباشد به خداوندیِ دوست
هر که دست از می و پا از درِ میخانه کشید
چشم هایم همه ان دم که تو را دید بریـــد
دست های تو اگر بر سرِ من شانه کشید
ننگِ مستان مکن ای زاهد اگر شادابی
پایِ ما را غمِ ایّام،به میخانه کشید
بی دلیل عاشــقِ رویت نه هویدا شده است
مـــور چون دانه پسندید به کاشانه کشید
محمدرضا یعقوبی سورکی «هویدا»
از کتاب کوله بار تنهایی

khatere دوشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 10:30 ب.ظ

شبیه خودم دوشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 03:06 ب.ظ http://artia.persianblog.ir

سلام بعد مدتها. خوبه که اینجا همچنان به راهه. عالی...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد