کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

دیگر نمی توانم پنهانت کنم

دیگر نمی توانم پنهانت کنم!
از درخشش نوشته هایم می فهمند،

برای تو می نویسم
از شادی قدم هایم،

شوق دیدن تو را در می یابند
از انبوه عسل بر لبانم،

نشان بوسه تو را پیدا می کنند
چگونه می خواهی قصه عاشقانه مان را
از حافظه گنجشکان پاک کنی
و قانع شان کنی

که خاطراتشان را منتشر نکنند!؟

"
نزار قبانی"


نظرات 4 + ارسال نظر
احمد خزاعی پنج‌شنبه 3 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 03:33 ب.ظ

شرم آور و دردناک است چاپ کردن ترجمه شعری از قبانی، محمود درویش، ناظم حکمت، مایاکوفسکی یا هر کس دیگری بدون ‌کر نام مترجم که ممکن است هفته ها وقتش را صرف پیدا کردن یک کلمه مناسب کرده باشد. گذشته از این که یک ترجمه خوب بازآفرینی یک شعر خوب است و همسنگ خلقی نو . و اگر نه چنین باشد که سزاوار تف و نفرین است (چرا که خلقی از عمق جان جوشیده را در زهدان پر شکنجه ذهنش نپرورانده و درد زایمان را تحمل نکرده است.

الان منظور شما به بنده که نبود!؟
چون پرواضحه که من ممکنه شعر رو از منبعی یا از دوستی دریافت کنم بدون نام مترجم و پیدا کردن نام مترجم هم گاهی به این آسانی نیست!

مهسان شنبه 22 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 02:56 ب.ظ

Mahsan:
من و تو به اشتباه افتاده بودیم
از بس تمام جدول های دنیا "من و تو" را در یک دوحرفیِ همیشگی خلاصه کرده بودند

ما با هر نگاه
هر ترانه
با پرسه زدن هامان زیر باران های پاییزی
به هم نزدیک تر می شدیم
و همیشه در یک قدمی اتفاق فوق العاده ای بودیم
که هیچ وقت قرار نبود بیافتد!

باور کن تقصیر هیچ کس نیست
گاهی وقت ها آسمان ابری میشود
مردم چتر برمی دارند
اما باران نمی گیرد !

#مهسان_احمدپور

گودرزی پنج‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 02:53 ب.ظ

چگونه فکر می‌کنی پنهانی و به چشم نمی‌آیی؟
تو که قطره‌ی بارانی بر پیراهنم
دکمه‌ی طلایی بر آستینم
کتابی کوچکی در دستانم
و زخم کهنه‌ای بر گوشه‌ی لبم

مردم از عطر لباسم می‌فهمند
که معشوقم تویی
از عطر تنم می‌فهمند که با من بوده‌ای
از بازوی به خواب رفته‌ام می‌فهمند
که زیر سر تو بوده است!

"نزار قبانی"

فریناز پنج‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 01:57 ب.ظ http://arameshepenhan.blogsky.com

چقدر عالی
نزار قبانی فوق العاده س

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد