کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

ای در دل من میل و تمنا همه تو

ای در دل من میل و تمنا همه تو
وندر سر من مایه سودا همه تو
هرچند به روزگار در می‌نگرم
امروز همه تویی و فردا همه تو

 

"مولانا"

 --------------------------------------------

+ این شعر را با اندکی تفاوت به "ابوسعید ابو‌الخیر" نیز نسبت داده‌اند و هر دوی این اشعار در سایت وزین گنجور و سایر سایتها موجود می باشد. من از این لحاظ انتساب این شعر به مولانا را معتبر تر دانستم چونکه همایون شجریان این رباعی را در آهنگ "چونی بی من" همراه با اشعار و رباعیات مولانا اجرا کرده است.

رباعی شماره  1545 مولوی – سایت گنجور: اینجا

رباعی شماره  568 ابوسعید ابوالخیر – سایت گنجور: اینجا

دانلود آهنگ "چونی بی من" + متن شعر، از همایون شجریان: اینجا


نظرات 2 + ارسال نظر
عاطفه چهارشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 10:00 ب.ظ

چقدر زیبا بود. اهنگ همایون شجریان هم مثل همیشه عالی بود.

X چهارشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 11:56 ق.ظ

سلام دوست عزیز
فکر کنم کلمه "امروز" در در اولین کلمه مصرع آخر به اشتباه "امرزو" تایپ شده
یا شاید هم درست است و من معنی کلمه را نفهمیدم

سپاس از توجه شما

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد