کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

زخم و قلب

زخمی اگر بر قلب بنشیند،

تو، نه می توانی زخم را از قلبت واکنی،

نه می توانی قلبت را دور بیاندازی!

"زخم" تکه ای از "قلبِ" توست،

زخم

و قلبت

یکی هستند!

 

"محمود دولت آبادی"

 

از کتاب: جای خالی سلوچ / نشر چشمه

نظرات 4 + ارسال نظر
نازنین.ی چهارشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 08:14 ق.ظ http://aramgah-92.blogfa.com

از وقتی این پستو گذاشتین تا امروز بیش از بیست بار خوندمش.....
آدمو قانع میکنه...

ستاره سه‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 10:58 ق.ظ

اگر عاشق کسی دیگر شوم
دیگر همانند گذشته دلتنگ ات نمی شوم
حتی دیگر گاه به گاه گریه هم نمی کنم
در تمام جملاتی که نام تو در آنها جاری ست ، چشمانم پُر نمی شود
تقویم روزهای نیامدنت را هم دور انداخته ام
کمی خسته ام ، کمی شکسته
کمی هم نبودنت مرا تیره کرده است
اینکه چطور دوباره خوب خواهم شد را هنوز یاد نگرفته ام

اُزدمیر آصاف

فرزانه سه‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 05:56 ق.ظ

شاهد مرگ ِ غم انگیز بهارم ، چه کنم ؟
ابر دلتنگم اگر زار نبارم چه کنم ؟


نیست از هیچ طرف ، راه ِ برون شد ز شبم
زلف افشان تو گردیده حصارم ، چه کنم ؟



از ازل ایل و تبارم همه عاشق بودند
سخت دلبسته این ایل و تبارم ، چه کنم ؟



من کزین فاصله ، غارت شده چشم توام
چون به دیدار تو افتد سر و کارم ، چه کنم ؟



یک به یک با مژه هایت دل من مشغول است
میله های قفسم را نشمارم چه کنم ؟!

محمد شیرین زاده دوشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 03:41 ق.ظ http://m-bibak.blogfa.com

چگونه از یادم می روی

وقتی هر صبح

خورشید با گرمی دست های تو

مرا از خواب بیدار می کند

وقتی گنجشک ها

از پشت پنجره یک ریز

تو را صدا می زنند

چگونه از یادم می روی

وقتی گل های توی گلدان

هنوز عطر دست های تو را می دهند

وقتی ساعت روی دیوار

روی پنج و بیست و هفت دقیقه

رفتن تو مرده است

چگونه از یادم می روی

وقتی در روز های بارانی

با من در کوچه ها قدم می زنی

وقتی گمان می کنم

تمام این ها خیال است

تو دستانم را می فشاری

نه ، تو هرگز

از یاد نرفته ای

من جای تو خود را از یاد برده ام

و تنها با تو زیسته ام

آری

تنها با تو

ای یار

ای یگانه ترین ...



((محمد شیرین زاده))

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد