کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

این شعرها

این شعرها که بوی سکوت می دهند
از غیبت لب های توست
کلمات
مثل زنجره های خشکیده ی تابستانی
از معنا خالی شدند
و در انتظار مورچه هایند
توشه بار زمستانی شان را
در حفره ی تاریک خالی کنند-
اندوهی که سرازیر می شود
در سینه ی خاموش من.

 

"محمد شمس لنگرودی"

88/02/06

 

از کتاب: حکایت دریاست زندگی (گزینه اشعار) / نشر نیماژ


عکس از وبلاگ: http://whatlilireadstoday.persianblog.ir/


پ.ن:گزینش های خوبی دارد این کتاب.  اگر به دنبال گلچین قشنگ از اشعار شمس لنگرودی هستید، این کتاب را پیشنهاد می کنم.

نظرات 1 + ارسال نظر
فرزانه چهارشنبه 5 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 02:04 ق.ظ

من اعتراض دارم

و تا وقتی

"روز جهانی خنده های تو" را

به تقویم اضافه نکنند

من امسال را تحویل نمی دهم

عید باید روز خنده های تو باشد

و آن روز به خانه ام بیایی

و آغوشت را به من عیدی دهی

و چنان سخت در آغوشم گیری

و هوای خنده هایت برَم دارد

که جدایی در تقویم جهان بمیرد.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد