کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

گلم که صدایت می کنم ...

"گلم"

که صدایت می کنم

شمعدانی

چه اخمی می کند!

مانده ام "جانم" را

چقدر آهسته بگویمت

که هم تو بشنوی

و هم آب از دل هیچ گنجشکی

تکان نخورد.

 

"حمید جدیدی"


نظرات 7 + ارسال نظر
راضیه جمعه 7 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 01:21 ق.ظ

شعر های خودشونو گفته بودم برای ثبت در وبلاگ شما
که دنبال شاعرای دیگه بودین!نه شعرایی که نام ندارند چون خودشون گفتن که اون هایی که گفته نشده از خودشونه ! مال خودشون نیست
در هر صورت از زیبایی وبلاگ شما و وبلاگ اون بانو برای من چیزی کم نمیکنه
موفق باشید من بازهم بی صدا شماو میخونم

تنها-یک- صدا سه‌شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 11:46 ق.ظ http://tanhaa-yek-sedaa.blogfa.com/

درود
ابتدای شروع مطلب گذاشتن من در این وبلاگ که به خیلی وقت پیش باز میگردد(به تاریخ ارشیو توجه نفرمایید این وبلاگ پست های بسیاری را از دست داده است)
بر این اساس بود که شعر های جمع آوری شده در دفترچه ام را پوشش می داد
اکثر شعر های جمع اوری شده در همان دفتر چه ام هم بدون نام شاعرها بود
در حقیقت از هر مطلبی لذت می بردم یادداشت میکردم ! و گاهی نام شاعر ها هم در ذهنم باقی می ماند .روزی که تصمیم گرفتم شعر های جمع اوری شده و دوست داشتنی ام را به اشتراک بگذارم هیچ منبعی نداشتم!
و تعداد اشعار هم بسیار بود و ذکر دوباره ی نام نویسنده در انتهای اشعار به دلیل حجم بالای ان ها از توانم خارج شده بود متاسفانه ! و این روند ادامه پیدا کرد تا به الان !
اما بعد ها متوجه شدم که باید حتی اگر منبعی هم ندارم جایی ذکر کنم که شاعر هایبه یقین می توانند چه کسانی باشند " که اگز در قسمت (( درباره ی من)) مراجعه فرمایید ملاحظه می کنید ذکر شده !!

امیدوارم پاسخ خودتان را دریافت کرده باشید[گل][گل]

مایده بصراوی سه‌شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 08:31 ق.ظ http://Maede.basravi@yahoo.com

عرض أدب و سلام ،ممنون از فرصتی که در این وبلاک فراهم کردید،امیدوارم خالی از لذت نباشه

دست اتفاق ها را بگیر
توی گوشم صدای لب هات را جا بگذار
قهوه چشم هات
مثل اتفاق های دوباره نیافتاده می مانند
استکان های چای
خیابان جمهوری، پائین تر از چهار راه استانبول
همه آلزایمر گرفته اند
و زنی اینجا سکوت لب هات را می بافد
دست اتفاق ها را بگیر


######
افسانه ات را
کودکان پا برهنه
از کلکته تا نصف النهار خیال
باور الهه های هندو می کنند
تا برهنگی عودها
دود ستایش ات شوند
و معبد ها جایی برای
بوسیدن ات.

####
نیستی
و راحت می شد حدس زد
از
مزه اسپرسوی کافه نادری
از
پیراهن چروک مردانه روی بند
از
گیشه سینما فرهنگ
نیستی
و خیلی راحت می شد حدس زد
از تعطیلی تهران و
چهارباغ مه گرفته

#مائده_بصراوی

●♥ محمد شیرین زاده ♥● سه‌شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 03:28 ق.ظ http://m-bibak.blogfa.com

هر شعرت را چنان بنویس

گویی آخرین نوشته ی توست

در این قرن آکنده از رادیو اکتیو

آمیخته به تروریسم

و پرواز با سرعت مافوق صوت،

مرگ در ناگهان هولناکی از راه می رسد

هر یک از کلماتت را چنان به کاغذ بسپار

گویی آخرین وصیت تو پیش از اعدام است

پیام کوتاهی کنده شده بر دیوار زندان

حق دروغ گفتن نداری

حق بازی های ظریف لفظی

هیچ فرصتی باقی نمانده

برای جبران اشتباهاتت

هر شعرت را

بی پروا بنویس ، بی ذره ای ترحم ، با خون

چنان که گویی آخرین نوشته ی توست .



((بلاگا دیمیتروا))

هلیا دوشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 08:11 ب.ظ

سلام آقا نیمای عزیز ..
مدت زیادیست که اشعار وبلاگتان را دنبال میکنم
انتخاب هایتان همیشه دلنشین و بجا هستند ..و از این بابت خسته نباشید
مدتیست که کانالی راه اندازی کردم و اشعار زیبا و گلچین شده را از قلم های بزرگان تا شاعران امروزی و گاهی هم نوشته های خودم رو در اون کانال قرار میدهم
البته لازم به ذکر است که گاهی هم از وبلاگ زیبای شما کمک میگیرم ..هدف ارامش روحی ای است که با خواندن اشعار حاصل میشود
ممنون میشم اگر به کانالم سری بزنید
و اگر مایل بودین در وبلاگتون لینک کانال رو قرار بدین
سپاس ..مانا باشید

فصل بی پـــــایـــــاטּ عشــــق ♥
عاشقانه های زیبا
شعرو دست نویس

اینجا فقط نبض تنهاییست که می تپد

راضیه دوشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 08:05 ب.ظ

این وبلاگ گاهی نوشته های خودشو میزاره مثل وبلاگ شما قشنگه من خیلی وبلاگ شما میام ولی کامنت نمیزاشتم ولی وقتی این پستتونو به معرفی وبلاگ دیگه دیدم که کار قشنگی انجام دادید کامنت گذاشتم
من که وبلاگشو خیلی دوست دارم مخصوصا نوشته های خودشو گفتم معرفی کنم شاید شما هم خوشتون بیاد

http://tanhaa-yek-sedaa.blogfa.com/

سر زدم.
یک ایراد بزرگ داشت آنهم اینکه نام شاعر زیر اشعار ثبت نشده بود!

نسیم دوشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 06:57 ب.ظ

احسنت به حسن انتخابتون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد