کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

بنگر ز جهان

بنگر ز جهان، چه طَرْف بربستم؟ هیچ

وز حاصل عمر چیست در دستم؟ هیچ
شمع طربم ولی چو بنشستم، هیچ
من جام جمم ولی چو بشکستم، هیچ.

 

افسوس که بی فایده فرسوده شدیم
وز داس سپهرِ سرنگون سوده شدیم
دردا و ندامتا که تا چشم زدیم
نابوده به کام خویش، نابوده شدیم.

 

اسرار ازل را نه تو دانی و نه من
وین حل معما نه تو خوانی و نه من
هست از پس پرده گفقگوی من و تو
چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من.

 

از من اثری ز سعی ساقی ماندست
وز زمزمه ی عطر اقاقی ماندست
وز باده دوشین قدحی بیش نماند
از عمر ندانم که چه باقی ماندست.

 

"رباعیات از خیام"

(خواننده: محسن نامجو)

--------------------------------------------

پیشنهاد موزیک:

دانلود آهنگ "هیچ" (بنگر به جهان) از محسن نامجو

+ ریتم این آهنگ اونقدر ملایم هست که میشه ساعت ها و  روزها و هفته ها گوش داد و خسته نشد!


محسن نامجو

نظرات 3 + ارسال نظر
ستاره دوشنبه 10 آذر‌ماه سال 1399 ساعت 02:25 ب.ظ

سلام...
این شعر: اسرار عزل را نه تو دانی و نه من...
فکر میکنم از ابوسعید ابوخیر باشه...

Silver پنج‌شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 01:42 ب.ظ

سلام .سایتتون خیلی خوبه .واقعا دلم میخاد همه شعرارو بخونم.متشکرم از زحماتتون

محمد شیرین زاده پنج‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1394 ساعت 01:07 ب.ظ http://m-bibak.blogfa.com

در خـیابان قـدم مـی زدم

در حـالی کـه بـه تـو فـکر مـی کردم

وارد کـافه شـدم

بـیست هـزار تـومن دادم بـه کـافه چـی

و تـقاضای دو فـنجون قـهوه کـردم

پـیش از آن کـه یـادم بـیاد

تـنها هـستم ...



((محمد شیرین زاده))

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد