کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

امید روشن

شب که جوی نقره مهتاب

بیکران دشت را دریاچه می سازد

من شراع زورق اندیشه ام را می گشایم در مسیر باد

شب که آوایی نمی آید

از درون خامش نیزار های آبگیر ژرف

من امید روشنم را همچو تیغ آفتابی می سرایم شاد

شب که می خواند کسی نومید

من ز راه دور دارم چشم

با لب سوزان خورشیدی

که بام خانه همسایه را گرم می بوسد

شب که می ماسد غمی در باغ

من ز راه گوش می پایم  

سرفه های مرگ را در ناله زنجیر دستانم که می پوسد.


"احمد شاملو"

– زندان شهربانی / 1332

------------------------------------------------------


21 آذر سالروز تولد شاملوی بزرگ بر همه دوستدارانش گرامی باد.


نظرات 1 + ارسال نظر
الف.ه یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 12:30 ب.ظ

ینی هیشکدوم از این شعرا از شاملو نیست؟
لمس تن تو شهوت است و گناه...
این شعر که توو کتاب احمد شاملو که نشر یه ناشر معتبر هست اومده...

خب این شعر رو من در سایت رسمی شاملو سرچ کردم نبود!
اگر کتاب مورد نظر را معرفی کنید ممنون میشم.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد