کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

دوست دارم که یک شبه ...

...

دوست دارم که یک شبه

شصت سال را سپری کنم،
بعد بیایم و با عصایی در دست،
کنار خیابانی شلوغ منتظرت شوم،
تا تو بیایی،
مرا نشناسی،
ولی دستم را بگیری و

از ازدحام خیابان عبورم دهی!


حالا می روم که بخوابم!
خدا را چه دیده ای!
شاید فردا
به هیئت پیرمردی برخواستم!
تو هم از فردا،
دست تمام پیرمردان وامانده در کنار خیابان را بگیر!
دلواپس نباش!
آشنایی نخواهم داد!
قول می دهم آنقدر پیر شده باشم،
که از نگاه کردن به چشم هایم نیز،
مرا نشناسی!
شب بخیر!

 

"یغما گلرویی"

 

از مجموعه: مگر تو با ما بودی!؟

(پیش از پریروز شدن ِ امروز)


(شعر کامل در ادامه مطلب)

  متن کامل شعر:


دیگر ساعتی بر دست من نخواهی دید!
مِنبعد، عبور  ریز عقربه ها را مرور نخواهم کرد!
وقتی قراری ما بین نگاه من
و بی اعتنایی نگاه تو نیست،
ساعت به چه کار من می آید؟
می خواهم به سرعت ِ پروانه ها پیر شوم!
مثل همین گل سرخ لیوان نشین،
که پیش از پریروز شدن ِ امروز می پژمرد!


دوست دارم که یک شبه

شصت سال را سپری کنم،
بعد بیایم و با عصایی در دست،
کنار خیابانی شلوغ منتظرت شوم،
تا تو بیایی،
مرا نشناسی،
ولی دستم را بگیری و

از ازدحام خیابان عبورم دهی!


حالا می روم که بخوابم!
خدا را چه دیده ای!
شاید فردا
به هیئت پیرمردی برخواستم!
تو هم از فردا،
دست تمام پیرمردان وامانده در کنار خیابان را بگیر!
دلواپس نباش!
آشنایی نخواهم داد!
قول می دهم آنقدر پیر شده باشم،
که از نگاه کردن به چشم هایم نیز،
مرا نشناسی!
شب بخیر!

 

"یغما گلرویی"

 

از مجموعه: مگر تو با ما بودی!؟

(پیش از پریروز شدن ِ امروز)

 

نظرات 3 + ارسال نظر
روح الله شنبه 23 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 02:07 ب.ظ http://arefaneha63.blog.ir

با سلام نیما جان یک سوال می خواستم از شما بپرسم
ابزار آمارگیر که توی سایتت هست از کجا باید اقدام کنم تا توی سایت خودم قرار دهم؟
با تشکر

مه آلود جمعه 15 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 09:38 ق.ظ http://parvazeabi2.blogfa.com

شعر های اینجا را دوست دارم....

نیلو فر سه‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 03:28 ب.ظ

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد