کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

شادی هایت را بر صورت من بریز

سنتورها، عودها، ویلن ها، عودها

در دلشان ساز می زنند

تا به محض رسیدنت

خود به صدا درآیند.

 

ای بهار

سرمنشأ بی پایانت کجاست

تا نوشان نوشان بیایم

و در منزلت آرام گیرم

پل هایت کجاست

تا از تلاطم این برف بگذرم.

 

جاده ها

به نیت دیدنت

راهی شهرها می شوند

نمی یابندت، دور می شوند.

 

کندویت کجاست

تا زنبورانم

از شکوفه گیلاست پر کنند.

سوزن بارانت کجاست

تا زخم زمستام را بدوزم.

من به بوی تو برخاستم

و از حرارت بیداری دارم کور می شوم.

 

شادی هایت را

بر صورت من بریز فروردین من!

و اضافه هایش را

پست کن برای کسی که بهاری ندارد.

...

 

"شمس لنگرودی"

از کتاب: حکایت دریاست زندگی / سنتورها

--------------------------------------------


پی نوشت: ساعت 6:30 عصر، کتاب را ورق زده و این شعر زیبا را می خوانم. حیفم آمد با دوستانم به اشتراک نگذارم. در اوج پرکاری و کم وقتی شروع کردم به تایپ... -بنظر می رسد که این شعر برای اولین بار در فضای مجازی در این وبلاگ منتشر می شود.- تقدیم به همه دوستان نازنینم و آنها که شعر خوب را درک کرده و لذت می برند... درود بر قلم زیبای استاد شمس لنگرودی.

نظرات 23 + ارسال نظر
رومینا دوشنبه 17 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 06:31 ب.ظ

عالى و زیبا

مرجان مجیدی یکشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 02:49 ب.ظ http://http://minipoem.mihanblog.com/

سلام
شعر زیبای بود
من اشتباه می کنم
یا تلاطم
؟؟؟

اصلاح شد. درود بر شما و حسن توجه تان

نازنین . ی یکشنبه 24 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 04:12 ب.ظ http://aramgah-92.blogfa.com

زخم زمستان ؟ یا زخم زمستاتم را ؟

اصلاح شد. ممنون

تنها چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 03:08 ب.ظ

ﮔـــﻠﻪ ﺩﺍﺭﻡ ...
ﺍﺯﮐﻪ, ﻧﻤـــــﯿﺪﺍﻧﻢ ....
ﺍﺯﭼﻪ,ﻧﻤـــــــــﯿﺪﺍﻧﻢ ..... ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﻫـــﺎ ﺩﺭﺩﯼ ﺑﺮ ﻣﻦ
ﺳﻨﮕـــﯿﻨﯽ ﻣﯿﮑﻨﺪ،ﮐــــﻪ ﻧﻤــﯿﺪﺍﻧﻢ ﺩﻟــﯿﻠــﺶ
ﮐﯿﺴﺖ, ﭼﯿﺴﺖ ...
ﺑﯽ ﺣــــــﺲ ﺷﺪﻩ ﺍﻡ ... ﺧـــــــﺴﺘﻪ ﺍﻡ ... ﺍﺯ ﺗﻤـــــﺎﻡ
ﺟﻬـــﺎﻥ .... ﺩﻟـــــــــﻢ ﺍﻃﻤﯿﻨﺎﻥ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﺪ،
ﻭ ﺍﻧﺪﮐﯽ آﺭﺍﻣـــــﺶ.... !!!!
گفتند اَشکــــــ بریز ، خالی میشوی....
خالی که نشدم هیچ....
پُر شدم از بی کســــی!

تنها چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 03:06 ب.ظ

دلبرم رفت و نگاهم در پی اش بیمار شد
عشق خود از من گرفت و همدمم دیوار شد
عاشقش بودم ولی با رفتنش احساس من
در کنار پنجره با یاد او آوار شد
کاش گاهی بگذرد از کوچه ی دنیای من
عمر من پایان گرفت و حسرتم دیدار شد
این دل دلخسته و عاشق در این دریای فکر
عاقبت تنها شد و پیشانی اش تب دار شد
در تب عشقش مداوم سوختم اما دلم
با همه عاشق کشی هایی که کردم در پی ات
پشت سر گفتی فلانی فاقد رفتار شد
کاش قاضی حد زند این عاشق وابسته را
تا که شاید عقل من از خواب شب بیدار شد

تنها چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 03:06 ب.ظ

صـــداے قــلبــم مـے پــیچـــد در اتـــاق ،

هــیــچ ڪــس بــاور نــخــواهـــد ڪـــرد

رگــــ هــاے مـــن بــه جـــاے نــبــض

بــغـض دارنـد . . .

رگــــم را بــزنــم اشــڪـــ مــــے آیــد !

ڪــــجـــاے دلــــم دســت گـــذاشـتـے . . .

ڪـــه هــر چــه آه مــے ڪـشــم ، شـڪــل انـگـشـتـان تـــو مــے شـــود

تنها چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 03:00 ب.ظ

چشمهایم را
این سرخیِ دوردستِ دیروقت نمی فهمد
و پرنده ها به مسیر نگاهم در آسمان
نوک می زنند
باید
به خانه ام برگردم
من سهم زیادی از این آسمان ندارم
و پرنده ها
بدون پنجره به رسمیتم نمی شناسند

من شاعری خانگی ام
با حرفهایی بزرگتر از دهان قرص پنجره هایم
و میله ها
ادامه ی منطقیِ استخوان دستهای منند

باید به خانه برگردم
پنجره ام را بردارم و بروم
غروبِ غمگین تری نشانش دهم
و پرنده ای را که هر غروب
قفسش را به منقار می گیرد

غم قشنگی داشت. مرسی

تنها چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 02:59 ب.ظ

تو مرا
آزردی ..
که خودم کوچ کنم از شهرت ..
بکنم دل ز دل چون سنگت ..
تو خیالت راحت ..
می روم از قلبت ..
می شوم دورترین خاطره در شب هایت
تو به من می خندی ..
و به خود می گویی:
باز می آید و می سوزد از این عشق
ولی ..
بر نمی گردم نه...???

تنها چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 02:53 ب.ظ

خـבایـــــا!!!
دستانم را زבم زیر چانـﮧ ام .....
ماتـــــ و مبهوتــــــ نگاهتــــــ میکنم .....
طلبــــکار نیســـتم....
فقـــط مشـــتاقم بـבانم تــﮧ قصـــﮧ چـــﮧ میکنـے بامــטּ؟؟!!

ل.م چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 08:53 ق.ظ

عاشق این شعر استاد لنگرودی هستم:

آرام باش عزیز من ... آرام باش
حکایت دریاست ، زندگی
گاهی درخشش آفتاب ، برق و بوی نمک ، ترشح شادمانی
گاهی هم فرو می رویم ، چشمهایمان را می بندیم ، همه جا تاریکیست
آرام باش عزیز من ... آرام باش
دوباره سر از آب بیرون می آوریم
و تلالو آفتاب را می بینیم
زیر بوته ای برف
که این دفعه
درست از جائی که تو دوست داری طالع می شود ...
شمس لنگرودی

عااااالیه

دنیا سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:26 ب.ظ

اضافه هایش برای من که بهاری ندارم...
انتخاب زیبایی بود.

الهه سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:40 ب.ظ

پر از حس خوب بود

لیلی سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:14 ب.ظ

عالی بود. ممنون :

نیلو فر سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:33 ب.ظ

چقدر زیباست این سروده..دلنشین و پر احساس..
ممنون از حسن انتخابتون

ممنون از حسن توجه ات نیلوفر خانم

تنها سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 08:30 ب.ظ

تنها نشسته ام و چای مینوشم و بغض میکنم
هیچکس مرا به یاد نمی آورد
این همه آدم روی کهکشان به این بزرگی
و من حتی آرزوی یک نفر هم نبودم

تنها سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 08:14 ب.ظ

" حریمتــــــــــ "... وقتے شڪستــــــــــ ڪہ او ، " حرمتتــــــــــ " را بـــــہ "حــــــــــرم" دیگرے فروخت...!!!

دنبال "حرمســــــــــرا" بود ...!!!

ایراد از " حریم " تو نبود...!!!

بر ،،، " حریمت" حرام کن هر حرام " چشمــــــــــے" را..."!!!!"

تنها سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 08:12 ب.ظ

دوتا عاشق زیر بارون
یکیشون خیس
یکیشون نیس

تنها سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 08:09 ب.ظ

◀ ﮔﻴﺮﻡ ﺗﻤﺎﻡ ﺩﻧﻴﺎ ﺑﮕﻮﻳﻨﺪ:
◀ ﻣﺎ ﻣﺎﻝ ﻫﻢ نیستیم▶
◀ ﻣﺎﺑﻪ ﺩﺭﺩ ﻫﻢ ﻧﻤﻴﺨﻮﺭﻳﻢ ▶
●گیرﻡ ﺑﺮﺍﻱزیریک سقف رفتن ♥ ﻋﺸﻖ ♥ ﺁﺧﺮﻳﻦ ﻣﻌﻴﺎﺭ ﺍﻳﻦ جماﻋﺖ ﺑﺎﺷﺪ . . .
● ﮔﻴﺮﻡﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻦ بدون سندحرام باشد . . . ﻋﺠﻴﺐ ﺑﺎﺷﺪ . . . ﺑﺎﻭﺭﻧﮑﺮﺩﻧﻲ ﺑﺎﺷﺪ
◀ﻣﻦ ﺍما . . . ﮔﻴﺮ ﺍﻳﻦ ﮔﻴﺮﻫﺎ ﻧﻴﺴﺘﻢ▶
↔ﻣـــــــﻦ ﺗﺎ ﺃﺑﺪ ↔ ﮔﻴﺮ ﭼﺸﻤﺎﻥ ﺗﻮﺍﻡ!
♥ﮔﻴﺮ ﺩوست داشتنتَ ♥

تنها سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 08:08 ب.ظ

" عشق " مانند " پیانو " است ...
ابتدا باید نواختن را بر اساس " قواعد " یاد بگیری ...
سپس قواعد را فراموش کنی و با " قلبت " بنوازی ...

قشنگ بود. مرسی

تنها سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 08:03 ب.ظ

ﺯ ﺗﻤــﻮﻡ ﺩﻧـﯿﺎ . . .
ﯾـﮏ ﻧﻔــﺮ ﻫﺴـــﺖ . . .
ﻧـﻤﯽ ﺧــﻮﺍﻫــﻢ ﺑﺮﺍﯾﻢ ﺑﻤــﯿﺮﺩ . . .
ﻣـﯽ ﺧﻮﺍﻫــﻢ ﺑﺮﺍﯾﻢ ﺯﻧﺪﮔـﯽ ﮐﻨﺪ . . .
ﺑﺎﺧﺘﯽ ﺩﺭ ﮐﺎﺭ ﻧﯿﺴﺖ . . .
“ ﺧﯿﺎﻟﯽ ﻧﯿﺴﺖ ” ﯾﺎ ﻣﯽ ﺑﺮﯾﻢ ﯾﺎ ﻣﯿﻤﯿﺮﯾﻢ . . .
ﺧﯿﺎﻟﺖ ﺭﺍﺣﺖ . . .
ﺍﯾﻦ ﺁﺩﻣﻬﺎ ، ﺍﯾﻦ ﻟﺒﺨﻨﺪ ﻫﺎ . . .
ﻫﯿﭻ ﮐَﺲ ﻭ ﻫﯿﭻ ﮐﺪﺍﻡ . . .
ﻭﻓﺎﺩﺍﺭﯼ ﺍﻡ ﺑﻪ “ ﺗﻮ ” ﺭﺍ ﺳﺴﺖ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ . . .
" دووستت دارم " . . .

تنها سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 07:54 ب.ظ

کاش یک نفر بود
که میگفت به من :
همه ی آنِ من از آن ِ تو وقتی که دلت می گیرد !

کاش ...

تنها سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 07:52 ب.ظ

عالی بود خسته نباشید
لطف میکنید با وجود همه ی کاراتون بازم دوستانتون رو یادتون نمیره

بهار که می آید
می گرید
پاییز که می آید
می گرید
ابرِ در به در

زنده باشید

دریا شهریاری سه‌شنبه 28 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 07:48 ب.ظ

سلام بزرگوار


حداقل حداقل روزی دو سه باری به وبلاگ زیباتون سر می زنم تا از زیبایی های انتخاتون لذت برده و مستفیض شوم

بسیار بسیار سپاس و درود ................


ارادتمند : دریا

سلام
برقرار باشید
از لطف شما سپاسگزارم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد