کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

آشفته دلان را هوس خواب نباشد

آشفته دلان را هوس خواب نباشد

شوری که به دریاست به مرداب نباشد

 

هرگز مژه برهم ننهد عاشق صادق

آنرا که به دل عشق بود خواب نباشد

 

در پیش قدت کیست که از پا ننشیند

یا زلف تو را بیند و بیتاب نباشد

 

چشمان تو در آینه ی اشک چه زیباست

نرگس شود افسرده چو در آب نباشد

 

گفتم شب مهتاب بیا نازکنان گفت

آنجا که منم حاجت مهتاب نباشد.

 

"مهدی سهیلی"

مهدی سهیلی (زاده ۷ تیر ۱۳۰۳ - درگذشت ۱۸ مرداد ۱۳۶۶) شاعر و نویسنده ایرانی بود. او سال‌ها در رادیو ایران برنامه اجرا کرد.

نظرات 9 + ارسال نظر
..... سه‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1399 ساعت 09:50 ب.ظ

:عصبان

رضا شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1397 ساعت 04:43 ب.ظ

معنی چی میشع
اشفته دلان را هوس خواب نباشد**
شوری که به دریاست،به مرداب نباشد**
هرگز مژه بر هم ننهد،عاشق صادق**
انرا که به دل عشق بود،خواب نباشد**

مصطفی مشهدی سه‌شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1397 ساعت 01:36 ب.ظ

داش مهدی خداییش دمت گرم حلالت.الان شعرتو از رادیو گوش کردم حض کردم الله وکیلی سرچ کردم ک حفظش کنم گفتم نظرمم بگم.عاغا حلالت ب مولا.

نازنین . ی یکشنبه 24 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 04:17 ب.ظ http://aramgah-92.blogfa.com

اشعار مهدی سهیلی رو بیشتر بخاطر آهنگ و ریتم زیباش دوست دارم.

تنها دوشنبه 27 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:08 ب.ظ

به تو سلام می کنم

کنار تو می نشینم

و در خلوت تو

شهر بزرگ من بنا می شود!

نیلو فر دوشنبه 27 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 03:40 ب.ظ

انتخابهاتون بسیار زیبان و دلنشین..بخصوص که شما هرروز با حسن انتخابتون حال و هوای پاییزی ما رو زیباتر می کنید..
ممنون از اینکه هستین و خدا قوت بابت تمامی زحماتتون
شاد و برقرار باشید

من هم از همراهی خوب و لطف همیشگی ت ممنونم نیلوفر خانم.
برقرار باشی

تنها دوشنبه 27 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:01 ق.ظ

وقــتے مے خــنـבے
به قــــבرے زیــــبا مے شوے ڪه
בوبــــاره عاشـــقت مے شــوم…
ڪـمے خنـــבه هایت را اـבامــه بـــבهے
عاشـــقے مے شوم ڪه
بـــے هــیچ واهـــمه اے
مے توانـב جــان בهـב بـــرایت…
بــبـین !!!
یــڪ خنــــבه مــلایمت
چه بر ســـرم مے آورב ؟!!..

تنها دوشنبه 27 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:51 ق.ظ

دلم لک زده…
برای یک عاشقانه ی آرام
که سرم را بگذاری روی سینه ات
و بگذاری گله کنم
از تمام کابوسهایی

شب های نبودنت

تنها دوشنبه 27 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:50 ق.ظ

لایــــــــــک
ماه من کجایـــــــــــــــــــــــی

تمام تو♥
مـــــــــال من است♥
و من خودخواهم♥
در مالـــــــکیت تو♥
من لجبازم♥
در دوست داشـــــــــتنت♥
من مغـــــــرورم به احساست♥
چون♥♥
تــــــــــــــــــــــو ...♥
تنها تعلق معلــق در خـــــــــاطر منی♥
و این تمام داشتن من است !❤.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد