کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

به دیدارم بیا هر شب

به دیدارم بیا هر شب،
در این تنهایی ِ تنها و تاریک ِ خدا مانند
دلم تنگ است
بیا ای روشن، ای روشن‌تر از لبخند
شبم را روز کن در زیر سرپوش سیاهی‌ها
دلم تنگ است
بیا بنگر، چه غمگین و غریبانه
در این ایوان سرپوشیده، وین تالاب مالامال
دلی خوش کرده‌ام با این پرستوها و ماهی‌ها
و این نیلوفر آبی و این تالاب مهتابی
بیا ای همگناه ِ من درین برزخ
بهشتم نیز و هم دوزخ

به دیدارم بیا، ای همگناه، ای مهربان با من

...

"مهدی اخوان ثالث"


(شعر کامل در ادامه مطلب) 

------------------------------------------------

 
به دیدارم بیا هر شب،
در این تنهایی ِ تنها و تاریک ِ خدا مانند
دلم تنگ است
بیا ای روشن، ای روشن‌تر از لبخند
شبم را روز کن در زیر سرپوش سیاهی‌ها
دلم تنگ است
بیا بنگر، چه غمگین و غریبانه
در این ایوان سرپوشیده، وین تالاب مالامال
دلی خوش کرده‌ام با این پرستوها و ماهی‌ها
و این نیلوفر آبی و این تالاب مهتابی
بیا ای همگناه ِ من درین برزخ
بهشتم نیز و هم دوزخ
به دیدارم بیا، ای همگناه، ای مهربان با من

که اینان زود می‌پوشند رو در خواب‌های بی گناهی‌ها
و من می‌مانم و بیداد بی خوابی
در این ایوان سرپوشیدهٔ متروک
شب افتاده ست و در تالاب ِ من دیری ست
که در خوابند آن نیلوفر آبی و ماهی‌ها، پرستوها
بیا امشب که بس تاریک و تن‌هایم
بیا ای روشنی، اما بپوشان روی
که می‌ترسم ترا خورشید پندارند
و می‌ترسم همه از خواب برخیزند
و می‌ترسم که چشم از خواب بردارند
نمی‌خواهم ببیند هیچ کس ما را
نمی‌خواهم بداند هیچ کس ما را
و نیلوفر که سر بر می‌کشد از آب
پرستوها که با پرواز و با آواز
و ماهی‌ها که با آن رقص غوغایی
نمی‌خواهم بفهمانند بیدارند
شب افتاده ست و من تنها و تاریکم
و در ایوان و در تالاب من دیری ست در خوابند
پرستوها و ماهی‌ها و آن نیلوفر آبی
بیا ای مهربان با من!
بیا ای یاد مهتابی!

"مهدی اخوان ثالث"
نظرات 7 + ارسال نظر
صدف شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 03:26 ق.ظ

سلام صمیمانه خدمت استاد ارجمند خیلى زیباست دقیقا حرف دل تنأى منه

خواب پرستو چهارشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 04:37 ب.ظ

خیلی خیلی زیبا بود باید مهدی رو ستود اما حیف که دیر است

اما بازهم میگویم ستودنی است...

مریم دوشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 04:04 ب.ظ

آقای اخوان ثالث یکی از شاعرای محبوب منه
شعر خوان هشتم فوق العاده است و همینطور زمستان

پیمان شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 08:48 ب.ظ

با درود نیما خان من درست نگرفتم درون مایه اش رو این سروده سیاسی هست یا عاشقانه!؟

سلام و درود
عاشقانه اس

نازنین . ی جمعه 6 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:44 ب.ظ http://aramgah-92.blogfa.com

شاعر مورد علاقه ی من ...
بی اندازه دوسش دااارم .

چکاوک جمعه 6 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:34 ب.ظ

وبلاگتون خیلی خوبه

لطف دارید

نیلوفر پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 04:57 ب.ظ

چقدر زیبا بود..

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد