کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

روز و شب بر سر کوی تو نشینم

روز و شب بر سر کوی تو نشینم به گدایی
در عبور از من و جانم ؛ این چنین سرد چرایی ؟

لب تو بر لب جام و جان من بر لب سردم
چشم و دل غرقه ی خون و به عیادت تو نیایی

منم آن کشتی حسرت ، در گِل آلود زمانه
وَه که از سینه ی گرمت ، ساحلی را ننُمایی

عمر من طی شد و یک دم ، نشدی محرم رازم
همه را طاقت من هست ، نبوَد تاب جدایی

شده ام شب زده بوفی ، کنج ویرانه ی حسرت
کی شود از پس ابر هجر و دوری به در آیی ؟!

حیف من ساده سپردم ، دل و دینم به نگاهت
«
من ندانستم از اول ، که تو بی مهر و وفایی »

یاد ایام گذشته ، آتش انداخت به جانم
پس کدامین شب حسرت ، تو به بالین من آیی ؟

تو در این نخوت و مستی ، جان من غرق تمنا
باورت نیست که این دل ، دارد ای یار خدایی ؟

"
گفته بودم چو بیایی ، غم دل با تو بگویم "
منم اینجا پیِ دامت ، تو فقط فکر رهایی

"
زهره" از آتش عشقت ، شده خاکستر خاموش
"
عهد نابستن از آن بِه ، که ببندی و نپایی "


"تضمین از زهره طغیانی"


http://parvazesokhan93.blogfa.com/

نظرات 2 + ارسال نظر
پگاه سه‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 06:14 ب.ظ

واقعا زیبا بود

رویا سه‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 10:22 ق.ظ http://dokhtareroyaei.blogfa.com

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد