کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

حسادت می کنم

حسادت می کنم

به کودکی که قرار است برایم به دنیا بیاوری

حسادت به آینه ای که ترس تو را از زیبایی خودت به تو می رساند

حسادت می کنم به حماقتم برابر تو

به عشقم نسبت به تو

به فناشدنم در تو

به آنچه از تو می سرایم، که انگار رسوایی ست

به رنجی که در تو می کشم

رنجی که از رنج کِشندگان شیواتر است

غیرت دارم

به صدایت، به خوابت

به حالت دستانت در دست من و تلفظ نامت

...

بر تو غیرت می ورزم

که همواره با تو سخن گفتم بی آنکه شمارگان تو را بدانم

بر تو غیرت می ورزم

چرا که با عشق نفست را می گیرم و تو نمی توانی دوستم بداری

و تو با عشق من خفه می شوی..

...

حسادت می کنم به هر آنچه شادی ات را می افزاید

چرا که تو مرا دوست می داری

حسادت به نبوغ اندامت

به عابران پیاده رو و به آنان که می آیند تا بمانند …

حسادت به قهرمانان و شهیدان و هنرپیشگان….

حسادت به برادرانم فرزندانم دوستانم…

به ماده شیر خفته

به ترانه ها و گله و پارچه ها

به روز که در انتظار توست و شب که در انتظار اویی

به دورترین گذشته ها تا گذشته ها

به کتاب ها و هدیه ها

به زبانت در دهانم

به صداقتم برای تو

و به مرگ…

 

غیرت می ورزم به زندگی باشکوهی که می شود داشته باشیم

به برگ پاییز که بر رویت می افتد

به آبی که منتظر است او را بنوشی

به تابستانی که با عریانی ات آن را اختراع کرده ای

به کودکی که برایم بدنیا خواهی آورد

و کودکی که هرگز نخواهی زاد….

 

"انسی الحاج"

 ترجمه: سودابه مهیجی



برگرفته از مجله الکترونیکی عقربه
نظرات 3 + ارسال نظر
رویا دوشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 07:59 ب.ظ http://dokhtareroyaei.blogfa.com

بگو در ماه خاکم کنند دوشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:43 ب.ظ http://www.farazbehzadi.com

با احترام
دعوتید به تارنمای "بگو در ماه خاکم کنند"

مجله ی فعلا الکترونیکی عقربه دوشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:40 ب.ظ http://www.aghrabe.com

سلام به شما.
یکی از بندهای مرامنامه مجله ی الکترونیکی عقربه که در نخستین صفحه ی سایت، پس از فهرست مطالب، قابل مشاهده است :
(بازنشر مطالب منتشر شده در عقربــــه، در سایر سایت‌های اینترنتی ممنوع است، مگر به صورت لینک به صفحه‌ی مربوط در عقربـــه و بدون انتشار اصل مطلب.)
با توجه به عرف نبودن درخواست فوق نمی شود کسی را به خاطر اکتفایش به اشاره به منبع(عقربه) زیر سوال برد، ضمن اینکه اساسا پیگیری این مساله با توجه به گستردگی کار، امکان ناپذیر نیست....
با اینهمه گاهی در صورت مواجهه ی اتفاقی با این مساله، اگر اثر منتشرشده مربوط به دوسه شماره آخر نباشد که هیچ؛ اما اگر باشد، از دوستی که منتشر کرده خواهش می کنم به مرامنامه ی ما احترام بگذارد.
سبز باشی.
مجله ی الکترونیکی عقربه

سلام
اطلاع نداشتم
حتما از این پس رعایت خواهد شد.
سپاس

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد