کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

دلم یک ترانه ی غمگین می خواهد

دلم یک ترانه ی غمگینِ خارجی می خواهد
با زبانی که نمی فهمم چیست
می خواهم به دردی که نمی دانم چیست
زار زار گریه کنم.


"بهرنگ قاسمی"

نظرات 3 + ارسال نظر
یاسمین چهارشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 11:44 ب.ظ

وشایدم میخواهید این حس نامفهوم را درک کنید

الان دیگه دلم یک ترانه غمگین نمی خواهد

Aseman شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 02:31 ب.ظ

ﺑﺮﻑ ‏»
ﺩﺍﺭﻩ ﺑﺮﻑ ﻣﯽﺑﺎﺭﻩ ﺭﻭﯼ ﺳﺮﻡ، ﯾﮑﯽ ﺩﻭﺭِ ﭼﺸﻤﺎﻣﻮ ﻫﺎﺷﻮﺭ ﺯﺩﻩ،
ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺩﻟﻢ ﻭﺍﺳﻪ ﺍﻭﻥ ﺑﭽﻪ ﮐﻪ ﯾﻪ ﺭﻭﺯ ﺗﻮﯼ ﻣﻦ ﮔﻢ ﻣﯽﺷﻪ ﺷﻮﺭ ﺯﺩﻩ
ﭼﻬﻞﺳﺎﻟﮕﯽ ﺧﯿﻠﯽﺍﻡ ﺩﻭﺭ ﻧﯿﺴﺖ، ﻭﻟﯽ ﭘﯿﺶِ ﺗﻮ ﻫﻔﺖﺳﺎﻟﻪ ﻣﯽﺷﻢ
ﻧﻤﯽﺷﻪ ﺟﻮﻭﻥ ﺷﺪ ﻭﻟﯽ ﺑﺎ ﺗﻮ ﻣﻦ ﻫﻤﻮﻥ ﻗﺼﻪﺍﯼ ﮐﻪ ﻣﺤﺎﻟﻪ ﻣﯽﺷﻢ
ﯾﻪ ﻣﺎﻫﯽ ﺳﯿﺎﻫﻢ ﮐﻪ ﺩﺭﯾﺎﺯﺩﻩﺱ، ﻟﺒﺖ ﻣﺜﻞِ ﯾﻪ ﻣﺎﻫﯽِ ﻗﺮﻣﺰﻩ
ﺗﻮ ﺷﺎﺧﻪ ﻧﺒﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﻃﻌﻤﺶ ﻫﻨﻮﺯ ﺗﻮ ﺷﯿﺮﯾﻨﯽِ ﺷﻌﺮﺍﯼ ‏«ﺣﺎﻓﻈﻪ ‏»
ﺯﻣﯿﻦ ﻭ ﺯﻣﺎﻧﻮ ﺑﻪ ﻫﻢ ﻣﯽﺯﻧﻢ ، ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺳﮑﺎﻧﺲِ ﭼﺸﺎﺕ ﮐﺎﺕ ﺷﻪ
ﺑﺎ ‏« ﮐﯿﻬﺎﻥ ‏» ﺑﺮﺍﺕ ﺷﯿﺸﻪ ﭘﺎﮎ ﻣﯽﮐﻨﻢ، ﻧﻤﯽﺫﺍﺭﻡ ﺍﯾﻦ ﭘﻨﺠﺮﻩ ﻣﺎﺕ ﺷﻪ
ﺍﮔﻪ ﻗﻔﻞﻫﺎﯼ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﺴﺘﻪﺍَﻥ، ﻫﻨﻮﺯﻡ ﺗﻮ ﺩﺳﺘﻢ ﮐﻠﯿﺪِ ﺳُﻠﻪ
ﻣﻨﻮ ﻣﺴﺖ ﮐُﻦ ﺑﺎ ﻧﮕﺎﺕ ﻗﺪِ ﺍﻭﻥ ﺟﻨﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺷﯿﺸﻪﯼ ﺍﻟﮑﻠﻪ
ﯾﻪ ﮐﺎﺑﻮﺱ ﺩﺍﺋﻢ ﺗﻮ ﺑﯿﺪﺍﺭﯾﻤﻪ، ﯾﻪ ﻣﻮﺟﻮﺩِ ﺑﯽﺻﻮﺭﺕِ ﺗﺮﺱﻧﺎﮎ
ﻫﯿﻮﻻﯾﯽ ﺍﺯ ﺟﻨﺲِ ‏« ﺗﻬﺮﺍﻥ ‏» ﻭ ﺗﺮﺱ، ﭘُﺮ ﺍﺯ ﭼﺮﮎ ﻭ ﺧﻮﻥ، ﺑﺎ ﺗﻦِ ﭼﺎﮎ
ﭼﺎﮎ
ﯾﻪ ‏«ﺍﻫﻮﺍﺯِ ‏» ﺯﻧﺪﻩ ﺑﻪ ﮔﻮﺭ ﺯﯾﺮِ ﺷﻦ، ﯾﻪ ﺩﺭﯾﺎﭼﻪﯼ ﮔﻢ ﺷﺪﻩ ﺗﻮ ﻧﻤﮏ،
ﯾﻪ ‏« ﺩﺭﻭﺍﺯﻩﻏﺎﺭ ‏» ﺑﭽﻪﯼ ﮐﯿﻒﻗﺎﭖ، ﯾﻪ ‏« ﺷﻬﺮﻧﻮ ‏» ﻧﺰﺩﯾﮏِ ‏« ﻣﯿﺪﻭﻥ ﻭﻧﮏ ‏»
ﺗﻮ ﺩﻓﺘﺮﭼﻪﻫﺎﻡ ﻣﯽﻧﻮﯾﺴﻢ ﻣُﺪﺍﻡ، ﺍﺯ ﺍﻭﻥ ﮔﺮﺑﻪﺍﯼ ﮐﻪ ﺑﺪﻝ ﺷﺪ ﺑﻪ ﻣﻮﺵ
ﮐﺪﻭﻡ ﺷﺎﻋﺮﻭ ﻗﻮﺭﺕ ﺩﺍﺩﻩ ‏« ﺧﺰﺭ ‏» ﮐﻪ ﺧﯿﺲ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯾﻦ ﺍﺑﺮِ ﺷﻠﻮﺍﺭﭘﻮﺵ؟
ﻣﯽﺷﻪ ﭘﺸﺖِ ﭘﺎ ﺧﻮﺭﺩ ﻭ ﺳﺮ ﺧﻢ ﻧﮑﺮﺩ، ﻣﯽﺷﻪ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﻣﻮﻧﺪ ﻭ ﭼﻮﺏ ﺧﻂ
ﮐﺸﯿﺪ
ﺁﺗﯿﺶﺑﺎﺯﯼِ ‏« ﺑﺮﺝِ ﻣﯿﻼﺩﻭ‏» ﺍﺯ ﺗﻮ ﺳﻠﻮﻝﻫﺎﯼ ‏«ﺍﻭﯾﻦ ‏» ﻣﯽﺷﻪ ﺩﯾﺪ
ﻫﻨﻮﺯﻡ ﺑﻬﺎﺭ ﺯﯾﺮِ ﺍﯾﻦ ﺑﺮﻑﻫﺎﺳﺖ، ﺑﻤﻮﻥ ﺗﺎ ﺟﻮﻭﻧﻪ ﺑﻪ ﯾﺎﺩﻡ ﺑﯿﺎﺩ،
ﺑﺬﺍﺭ ﺩﻧﯿﺎ ﯾﺎﺩﺵ ﺑﺮﻩ ﻣﺮﺩﯾﻮ ﮐﻪ ﻣُﺮﺩ ﺍﻣﺎ ﺭﻭ ﺭﺅﯾﺎﻫﺎﺵ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩ
ﯾﻪ ﺭﻭﺯ ﺭﻭﺯﮔﺎﺭِ ﻣﺎ ﺯﯾﺒﺎ ﻣﯽﺷﻪ، ﻣﺤﺎﻟﻪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺁﺭﺯﻭ ﺑﮕﺬﺭﻡ
ﻫﻨﻮﺯﻡ ﺍﻣﯿﺪﻡ ﺟﻮﻭﻧﻪ ﻭﻟﯽ ﺩﺍﺭﻩ ﺑﺮﻑ ﻣﯽﺑﺎﺭﻩ ﺭﻭﯼ ﺳﺮﻡ ... //

ﯾﻐﻤﺎ ﮔﻠﺮﻭﯾﯽ

اگر تنهایی دندان دربیاورد......... پنج‌شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 03:30 ب.ظ http://mahtiti1393.blogfa.com

ای جانم........

من هم گاهی این کار رو می کنم ....... گریه می کنم با اهنگی که نمی فهمم چی می گه ........

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد