کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

عاشق نشدی زاهد، دیوانه چه می دانی

عاشق نشدی زاهد ، دیوانه چه می دانی

در شعله نرقصیدی ، پروانه چه می دانی

لبریز می غمها ، شد ساغرِ جان من

خندیدی بگذشتی ، پیمانه چه می دانی

 

یک سلسله دیوانه ، افسون نگاه او

ای غافل از آن جادو ، افسانه چه می دانی

من مست می عشقم ، و از توبه که بشکستم

راهم مزن ای عابد ، می خواره چه می دانی

 

تا چند فریبی خلق با نام مسلمانی

عاشق شو و مستی کن ، ترک همه هستی کن

سر بر سر سجاده ، می خوردن پنهانی

ای بت نپرستیده ، بت خانه چه می دانی

 

تو سنگ سیه بوسی ، من چشم سیاهی را

مقصود یکی باشد ، بیگانه چه می دانی

تا چند فریبی خلق ، با نام مسلمانی

سر بر سر سجاده ، می خوردن پنهانی

 

روزی که فرو ریزیم بنیاد تعصب را

دیگر نه تو مانی ، نه ظلم و پریشانی

 

 

"هما میر افشار"

نظرات 8 + ارسال نظر
Asad دوشنبه 21 شهریور‌ماه سال 1401 ساعت 01:53 ق.ظ

هما میر افشار خواننده ستار موسیقی فرید زلاند تنظیم تیگران ساکیان اجرا ۱۳۸۱

Mina دوشنبه 2 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 02:18 ب.ظ

نه هر مولانا نیست. از هما میر افشاره.

Javad جمعه 19 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 01:39 ب.ظ

خب شما مدرک بیارین که این شعر از هما میر افشاره چون این شعر به راستی از پس حضرت مولانا بر میاد

پویا سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 01:02 ب.ظ

شعر کاملا مشخصه که از مولانا نیست مخصوصا اواخرش . کار بسیار زیبای هما میر افشاره این شعر .

سجادحائری دوشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 03:42 ق.ظ

بالاخره نفهمیدیم شعرازمولاناست یاهمامیرافشار؟

ما که نظرمون هما میرافشار بود

Celestial دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 08:46 ب.ظ http://hesseghaliz.blogfa.com

ولی شعر مولاناست :|

مدرک لطفا

هادی سه‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 09:25 ب.ظ

شعر اول از حضرت مولاناست

بله ظاهرا برخی وبلاگها این شعر را بنام مولانا هم ثبت کرده اند. اما من در سایت گنجور، در اشعار مولانا هر چه جستجو کردم این شعر را نیافتم!

ل.م شنبه 13 دی‌ماه سال 1393 ساعت 10:43 ق.ظ

عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت
که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت

من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش
هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت

همه کس طالب یارند چه هشیار و چه مست
همه جا خانه عشق است چه مسجد چه کنشت

سر تسلیم من و خشت در میکده‌ها
مدعی گر نکند فهم سخن گو سر و خشت

ناامیدم مکن از سابقه لطف ازل
تو پس پرده چه دانی که که خوب است و که زشت

نه من از پرده تقوا به درافتادم و بس
پدرم نیز بهشت ابد از دست بهشت

حافظا روز اجل گر به کف آری جامی
یک سر از کوی خرابات برندت به بهشت

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد