کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

منتظرم ...

منتظرم ...
شبیه یک آهنگِ غمگین قدیمی ،
در آرشیو رادیو ...
زنگ بزن،
بگو که می‌خواهی مرا بشنوی .
 
"آزاد نوروزی"

--------------------------------------------------

 

دفتر عشق:

دلم را که مرور می کنم
تمام آن از آن "تـــو" ست
فقط نقطه ای از آن خودم
روی آن نقطه هم میخ می کوبم
و قاب عکس "تـــو" را می آویزم...

"ناشناس"

نظرات 4 + ارسال نظر
منصوره پنج‌شنبه 11 دی‌ماه سال 1393 ساعت 10:59 ق.ظ

ممنون از اشعار قشنگی که میذارین

Aseman سه‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1393 ساعت 03:10 ب.ظ

ﺍﯾﻦ ﺷﻬﺮ
ﺷﻬﺮ ﻗﺼﻪ ﻫﺎﯼ ﻣﺎﺩﺭ ﺑﺰﺭﮒ ﻧﯿﺴﺖ
ﮐﻪ ﺯﯾﺒﺎ ﻭ ﺁﺭﺍﻡ ﺑﺎﺷﺪ
ﺁﺳﻤﺎﻧﺶ ﺭﺍ
ﻫﺮﮔﺰ ﺁﺑﯽ ﻧﺪﯾﺪﻩ ﺍﻡ...
ﻣﻦ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺭﻓﺖ
ﻭ ﻓﺮﻗﯽ ﻫﻢ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﺪ
ﮐﻪ ﻓﺎﻧﻮﺳﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻢ ﯾﺎ ﻧﻪ
ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ ﮔﺮﯾﺰﺩ
ﺍﺯ ﮔﻢ ﺷﺪﻥ ﻧﻤﯽ ﺗﺮﺳﺪ .
- ﺭﺳﻮﻝ ﯾﻮﻧﺎﻥ

ملودی دوشنبه 8 دی‌ماه سال 1393 ساعت 10:32 ب.ظ

که چه بشود؟
دنبال این کوچه راه افتاده ای که چه؟
کوچه ها اگر جایی بلد بودند
اینقدر به خودشان نمی پیچیدند
همیشه
یک نگاه راه خانه را
از دارالمجانین جدا می کند
دیوانگی که نباید مادرزاد باشد
باور نداری
صورتت را در جهت عقربه های
رو به جنوب من بچرخان
تا ببینی
بچه ها چگونه سنگ ، سنگ
از بس سنگم زده اند
شبیه نوشته های کتیبه ای کهنه شده ام
هی دیوانه ، هی دیوانه
چند وقتیست اینجوری صدایم می زنند
دیوانه
دیوانه ام می کنی
مثل سرخپوستهایی که با رقص و آوازهای گنگ
راه را بر دلیجان ها
می بندد دستهایم را به تخت بیمارستان
بیرون از تو وحشی می شوم
چرا نمی فهمی؟
من بومی تن توام.

آزاد نوروزی

مرسی نیما جان. روزگارت به عشق

ملودی دوشنبه 8 دی‌ماه سال 1393 ساعت 09:41 ب.ظ

.این خیابان

بامن صیغه ی محرمیت خوانده است

هرشب باتمام ویترین هایش

درصفحه ی توضیحات شناسنامه ام به خواب می رود

برای پرسه های فلسفی ام

دهن به دهن

سیگاری پرازاثرانگشت لبهای مجهول روشن می کند

وتنهایی ام را

به زاویه هایی می کشد

خارج ازفهم هندسی خطوط.

درطولم قدم می زند

یک نفر برنمی گردد

ازعرضم ردمی شود

یک نفر گریه می کند

برنگشتن طولم راکوتاه می کند

آنقدرکه تا اسمم را یاد بگیری

به آخرم می رسی .

طول ضرب درعرض ضرب درمن

یک نفر گریه می کند

عرض ضرب درمن ضرب در طول

یک نفر برنمی گردد

من از زیاد شدن خیابان ها می ترسم

نسبت عجیبی دارد طول کشیدن گریه های من

باخیابان هایی که ازعرضم رد می شوند

طولم را کوتاه وبلند می کنم

عرضم را کم و زیاد می کنم

دوباره

طول ضرب درعرض ضرب درمن ضرب درتو ضرب درخیابان

اما

نه گریه های من بند می آید

ونه تو برمی گردی .

آزاد نوروزی

ممنونم نیما. شما نمیدونی چقدر خوبی
کلی شاعر و شعر خوب رو من از وب شما یادگاری گرفتم.
ممنونم که هستی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد