کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

خاطرات مشترک

می دانی؟
پایِ دلدادگی که می رسد
باید بگویی
هرچه بادا باد
و پایِ تمامِ خواستنت بایستی
باید گوش و چمشت را ببندی
و تنها "او "دیدنی شود ..
باید آنقدر مردانه پایِ دوستت دارم گفتن هایت بایستی
که هیچ‌کس نفهمد
پشتِ این همه یک دندگی
یک دختر است با تمام ظرافت هایِ زنانه اش ..
باید آنقدر عاشقانه چشم بدوزی
که هیچ‌کس نفهمد
پشتِ این نگاهِ مهربان یک مرد است
با تمام سر سختی هایش
وقتی"ما" می شوید
کوه شوید
پشتِ هم
پا به پایِ هم ..
و نگذارید هر بی سر و پایی
خاطرِ خاطرخواهیتان را
در هم بریزد ..

حالا همه ی این ها را گفتم
تا رو به رویِ چشمانِ همه
بگویم
من پایِ دلدادگی ام ایستاده ام
پایِ آغوشِ نیامده ات
پایِ بغض ها و خستگی هایت
من پایِ
"تو"
ایستاده ام ..

"عادل دانتیسم"

(فیس بوک: Ad Del Dantism)

------------------------------------------------------------


پی نوشت:

ظاهرا بین خانم انسیه (پست قبل) و آقای عادل دانتیسم دعوایی وجود داره به این مضمون که خانم انسیه مدعی اند که آقای دانتسیم اشعار ایشون رو دزدی ادبی نموده و به نام خودشان منتشر می نمایند! حقیقت چیست من خودم هنوز نمی دونم و وقت هم نکردم که بیشتر تحقیق کنم. اما اگر واقعا اینطور باشه واقعا جای تاسف داره! یکی از معتبرترین مدارک، تاریخ انتشار اشعار در صفحه فیس بوک هست. یعنی شعری رو  که سرش دعواست، هر کس که زودتر منتشر کرده باشه قائدتا آن شعر متعلق به اوست و نفر مقابل کپی کرده. من کمی صفحات خانم انسیه (انسی-نوشت) رو بررسی کردم اما تا اینجای کار شعر مشترکی پیدا نکردم.

اگر از دوستان کسی در این مورد اطلاع و یا مدرکی دارند ممنون میشم که اطلاع رسانی کنند. سپاس


نظرات 10 + ارسال نظر
نازنین شنبه 8 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 10:58 ق.ظ

اقای دانتیسم دزدی بیش نیست اثار خیلیارو‌ مخصوصا از وبلاگا دزدیده و به نام خودش ثبت کرده خیلی شاکی داره

نیلوفر جهانگیر پنج‌شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 08:10 ب.ظ http://dokhtareraz.blogfa.com

ایشون از وبلاگ من هم متن هایی که لا به لای شعرهام نوشته بودم رو برداشته بودن و بینش اینتر گذاشته بودن و در صفحه فیس بوکش منتشر کرده بود وقتی تذکر دادم پست رو حذف و منو بلاک کرد. ایشون سارق ادبی هستن و بی نهایت پررو و پر مدعا

من جمعه 26 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 10:18 ب.ظ

تقریبا یکسال پیش توی فیسبوک من مستقیما با خود خانوم انسی صحبت کردم. حرفایی زدن که صحت حرفهاشون رو تایید میکرد. چند تا عکس از صفحه های چت خودش با چند تا خانوم و همینطور خانوم نیکی فیروزکدهی نشونم دادن. با خود آقای دانتیسم هم صحبت کردم. ایشون یکم مشکل شخصیتی دارن. امتحانش مجانیه. پیج آقای دانتیسم در فیسبوک رو فالو کنید و سعی کنید باهاش ارتباط برقرار کنید البته خانوما. یکم خودتون رو مشتاق به ایشون نشون بدید خودتون متوجه میشید. بعضی از اشعار آقای دانتیسم رو که بخونید اگر یکم دقت به خرج بدید متوجه میشید که نوشته از زبان یک خانونه و پر از احساسات و ظرافتای زنانه

جالب بود!
ممنون از اطلاعاتتون

بهمن زارع چهارشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 02:46 ق.ظ

بنده بهمن زارع هستم.دانتیسم دزد ادبی بیش نیست.قبلا یکی از شعرام به نام هیچ رو به اسم خودشون گذاشته بودن.وقتی بهشون تذکر دادم که در کتابم :« پشت این شعر مردی می گرید » چاپ شده است زود از صفحه فیس بوکشون برداشتن.شعر رو هم واستون میفرستم تا دوستدارانشون بهشون نشون بدن با سند و مدرک :

همه چیز از هیچ شروع شد
من به هیچ شعری ایمان نداشتم
تو به هیچ خدایی !
نگاه کن
خنده دار نیست ؟
یک هیچ ما را به کجا رسانده است!
من شاعری می کنم
تو خدایی !؟
...
بهمن زارع

مدیسا شنبه 22 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 11:42 ب.ظ

من انسى رو از خیلى سال پیش میشناسم سبک خاص خودش رو داره اهل دروغ این حرفا نیست! مثل بیشتر ایرانى ها....من مطمنم که سرقت ادبى کردن

نرگس یکشنبه 27 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 12:29 ق.ظ http://nargesaane.blogfa.com

سلام آقای نیما.
بله ایشون دزدی ادبی میکنن.
حدود یک سال پیش هم توی فیسبووک دعوا شد سر همین موضوع. ایشون اشعار معروف ترین شاعرارو مثل گروس عبداالملکیان و خیلیای دیگه رو به اسم خودشون پست میکردن. صدای همه دراومد.

مثه اینکه هنوز از رو نرفتن!

Sara چهارشنبه 23 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 11:47 ق.ظ

این آقاى عادل کلا گلچین میکنه :) فقط انسى گله نداره ! من تو فیسبوک بازم دیدم که شکایت داشتن از این آقا . اگرم کسى تو فیسبوکشون ازش سوال کنه که شاعرِ این شعرا کیه همون لحظه بلاک میشه :) احتمالا یه سرى از پستاشُ پاک کرده چون شعر مشترک زیاد داشتن قبلا

عاطفه سه‌شنبه 22 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 12:17 ب.ظ

دزدی ادبی؟!!! چه جذاب!!!

فاطیما سه‌شنبه 22 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 09:29 ق.ظ http://fatimaashka.blogfa.com

سلام و سپاس از انتخابهای خوبتون
تا اونجا که من میدونم آقای دانتیسم سالهاست در این حوزه فعالیت میکنن و اشعاری بسیار زیبا دارن
در فیس بوک میتونید اشعار ایشون رو دنبال کنید.
آقای دانتیسم و سرقت ادبی؟؟؟
بسیار بعید میدونم

فاطمه سه‌شنبه 22 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 09:02 ق.ظ

به من چه مربوط که
آدم زندگی هیچ کس نیستی
من فقط عاشقی بلدم
چیزی هم در بساط نداشته باشم
قلبم پر است
عاشقی تقصیر من نیست
تقدیر است که
قرعه به نام تو افتاده
حالا میخواهی آدم این عاشقی باش
میخواهی نباش
من که گفتم فقط عاشقی بلدم
اما پا به پایم خواستی بیایی
زودتر بجنب
این قلب که بایستد
عشق تو
معجزه نخواهد کرد

گیلدا ایازی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد