کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

دوستت می دارم بی آنکه بدانم چقدر…

محبوبم!

سوگند می خورم که بازیچه و شکست خورده ی تو باشم

سوگند یاد می کنم

نشان افتخار تو را بر شانه ی خویش سزاوار باشم

که صدای چشمانت را بشنوم

که از حکمت لبانت سر بپیچم…

قول می دهم

شعرهایم را از یاد ببرم تو را از بر کنم

قول می دهم

عشق همیشه از من پیشی بگیرد من همیشه در پی او دوان باشم

قول می دهم مثل ستاره های روز

برای سعادت تو خاموش شوم

اشک هایم را در دستهایت بنشانم

تنها فاصله ای میان دو جمله  باشم: دوستت دارم... دوستت دارم

پیکرم را برای ابد به اندوه درنده خوی تو بسپارم

درِ زندان تو باشم

گشوده به روی وفا در وعده های شبانه…

عهد می بندم که طُعمه ی آسایش تو باشم

آرزومند آنکه کتابی باشم همیشه گشوده بر روی ران هایت

تقسیم تمام جهان میان تو و تو

یگانگی جهان با تو…

صدایت کنم و سعادت را دریابی

تمام سرزمینم را در عشق تو به دوش گیرم و تمام عالم را در سرزمینم.

دوستت بدارم بی آنکه بدانم چقدر…

 تمام عمر مثل زنبوری در کندوی صدایت پرپرزنان،

همچون درخشش گیسویت بر بیابان ها باران شوم.

سوگند یاد می کنم

هرگاه در میان نوشته ها قلب خویش را دانستم نجوا کنم:

تو را... تنها تو را یافته ام!

 

"انسی الحاج"

ترجمه: سودابه مهیجی

http://avangardha.com

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد یکشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:57 ق.ظ http://m-bibak.blogfa.com

سلام ب ما سر نمیزنی دادا ولی ما بیادتیم......

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد