کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

مرا کم دوست داشته باش!

مرا کم دوست داشته باش
اما همیشه دوست داشته باش !
این وزن آواز من است :
عشقی که گرم و شدید است
زود می سوزد و خاموش می شود
من سرمای تو را نمی خواهم
و نه ضعف یا گستاخی ات را !
عشقی که دیر بپاید ، شتابی ندارد
گویی که برای همه ی عمر ، وقت دارد .

مرا کم دوست داشته باش
اما همیشه دوست داشته باش !
این وزن آواز من است :
اگر مرا بسیار دوست بداری
شاید حس تو صادقانه نباشد
کمتر دوستم بدار
تا عشقت ناگهان به پایان نرسد !
من به کم هم قانعم
و اگر عشق تو اندک ، اما صادقانه باشد ، من راضی ام
دوستی پایدارتر ، از هرچیزی بالاتر است .

مرا کم دوست داشته باش
اما همیشه دوست داشته باش !

"امیلی دیکینسون"

----------------------------------------------------------------


بیوگرافی شاعر:

امیلی الیزابت دیکینسون 1830-1886، (به انگلیسی: Emily Elizabeth Dickinson) شاعر آمریکایی قرن نوزدهم میلادی. از آنجا که دیکنسون یک شاعر پرکار اما درونگرا بود کمتر از ده شعر از قریب به هزار و هشتصد شعر او در زمان حیاتش به چاپ رسید. آثاری نیز که در زمان حیاتش به چاپ رسیدند اغلب به صورت قابل توجهی توسط ناشران دچار تغییر می‌گشتند تا مطابق با معیارهای متعارف شعری وقت شوند. او را شاعر معتکف نیز گویند یا به قول دکتر الهی قمشه ای دختر مولانا چرا که او بسیار با ابهام سخن می‌گوید. او شاعر قطعه معروف "I'm nobody! Who are you?" (من هیچکسم تو که هستی؟) می‌باشد.

نظرات 17 + ارسال نظر
پریا سه‌شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1399 ساعت 04:22 ب.ظ

این شعر مال امیلی دیکنسون نیست،
مال رابرت هریکه
Love me little , love me long

... دوشنبه 13 آبان‌ماه سال 1398 ساعت 12:08 ق.ظ

دکلمه ی ای که اون خانم بازیگر ایرانی ازش خوندن رو بگذارید واسه دانلود

X یکشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 10:29 ب.ظ

با سلام خدمت آقا نیما...
فکر کنم کمی اشتباه در معرفی شاعر هست...
خانم "دیکینسون" صحیح‌تر از "دیکنسون" هست...
هر چند هر دوش استفاده می‌شه و البته "دیکنسون" خیلی بیشتر...
و زمان صحیح فوت ۱۸۸۶ هست نه ۱۸۶۶...

سلام. اصلاح شد. سپاس از حسن توجه شما

مادح پنج‌شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 09:46 ق.ظ http://www.pirhelo.blogfa.com

این شعر امیلی دیکنسون نیست جانم! به گمانم مال رابرت هریکه اگر درست یادم بیاد. اصلا کلماتش معلومه که شعر امیلی نیست.
۱۰۰ نفر این شعر را به من فرستادن هاهاها. پس سرنخ اینجا بوده!

رهگذر یکشنبه 23 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 10:01 ق.ظ

بنده خیلی بعید میدونم این شعر مال امیلی دیکینسون باشه.
در ضمن اگر امیلی دیکنسون دوست دارید، اخیرا یک ترجمه فارسی جدید ازش چاپ شده. ترجمه مادح پیریونسی
اینجا درباره ش بخونید:
http://www.mehrnews.com/news/3817942
از اینجا هم بگیریدش
http://bit.ly/2fHjFSI

mahtab یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 10:58 ب.ظ

سلام.خیلی خوب بود.لذت بردم.

مبینا سه‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 12:47 ب.ظ http://mobin4455.blagfa.com

سلام دوستان بادلم قهر نکن بی تو دلم میگیرد هستی ام. بی تو همه هستی من میمیرد

دلنوشته های عاشقانه من جمعه 1 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 08:10 ق.ظ http://mahya2020delneveshte.blogfa.com

وای خیلی وب نازی دارید.پرازاشعار خوب وزندگی بخش.من این شعرروخیلی دوست دارم کلاحرفای ناب وارزشمندی داره
ممنون

سارا پنج‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 12:12 ب.ظ

عالیه...ممنون

الهام پنج‌شنبه 31 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 12:07 ب.ظ


خوب بود

مهرداد دوشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 09:43 ب.ظ

شعر با زبان اصلی را داریش؟ یا کجا می شه پیدا کرد.

فاطمه دوشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:15 ق.ظ

آن‌ هنگام‌ که‌ مکان زند‌گی مان‌ را
به‌ کارگاه هنری‌ بدل‌ می‌کنی‌
دوستت‌ می‌دارم‌

آن ‌هنگام‌ که‌ نگرانی‌ها و زمان‌ را
از یاد می بری‌
دوستت‌ می‌دارم‌

وقتی‌ نامه‌ها و روزنامه‌ها
بر سرتاسرِ خانه‌ پخش‌ شده‌اند
دوستت‌ می‌دارم‌

پذیرش‌ ، آزادی‌ می‌بخشد
عشق‌
حقیقت‌ را در آغوش‌ می‌کشد
از این‌ رو یکدیگر را دوست‌ می‌داریم

مارگوت بیکل

محمد دوشنبه 24 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 05:59 ق.ظ http://m-bibak.blogfa.com

سلام سر صبح ما اومدیم اعلام حضور کنیم...


صبح خوبی داشته باشی...

خاتون یکشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:09 ب.ظ

درود
بسیار شعر زیبایی ست

مرا کم دوست داشته باش
اما همیشه دوست داشته باش

البته این با خصلت من سازگار نیست
باید زیاد و زیاد دوست داشته شوم
تا قانعم کند

جدا از شوخی اطلاعاتتون راجب بانو دیکنسون ارزشمند بود... سپاس

محمد یکشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:29 ق.ظ http://m-bibak.blogfa.com

مرسی نیما جان

خخخخ الان اعتراف میکنم....ممنونم از حضورت دوست خوبم.....


همیشه یکی از آنلاینا وت بدون منم...

ل.م یکشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:10 ق.ظ

ل.م یکشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:09 ق.ظ

سلام
روزی که با اطلاعات جدیدی شروع بشه قطعا... روز خوبیه.مرسی نیما جان.

خواهش می شودددددد
بله امروز روز خوبیه
انشاا... عصر قشنگ ترررررر هم میشه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد