کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

ناتمام

هنوز از کاغذ دست نکشیده
در می زنند
شاید شعر همین چند لحظه پیش است
برگشته تا تمامش کنم
تا تمامم کند
شاید.... اما ....نه
پشت در تنها
احتمال تو ایستاده
من که می دانم
همه شعر ها نا تمام اند
مانند تو
که در بهانه آمدنت هم نا تمام هستی
تو همیشه با کلید در می زنی
همیشه می خواهی این در را
من از میان بردارم
نه! این بار در را خودت باز کن
بیا
تمامم کن و برو
جواب همه پنجرها با من
هنوز یک شعر ناتمام برایم مانده است
تو هنوز نمی دانی که
پنجره ها دیوانه شعر های نا تمامند
اشتباه کردی!
همیشه باید در بهانه رفتن هم ناتمام بود

 

"محمود دلفانی"


برگرفته از وبلاگ:

http://angst.persianblog.ir/
نظرات 2 + ارسال نظر
شبیه خودم پنج‌شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:02 ق.ظ http://artia.persianblog.ir

من خودم یادمه چند سال پیش سفری به پاریس داشتیم ، در بدو ورود خیلی احمقانه با بی حواسی اشتباهی کردم و پلیس خیلی راحت همون لحظه 45 یورو جریمه م کرد. خیلی برام سنگین بود ولی مطمئنم اگه صد سال دیگه هم پاریس زندگی میکردم دیگه حواسم بابت انجام هر کاری جمع میشد. این از عواقب قانون مداری هست و هیچ جوری شک نکن. وگرنه اونا از ما وضعیتشون بغرنج تر هست. اینو من از خیلی ها که اونجا زندگی کردن شنیدم.

شبیه خودم پنج‌شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:56 ق.ظ http://artia.persianblog.ir

این که هر مشکلی پیش بیاد گردن کسی یا چیزی دیگه بندازیم به ضعف خودمون برمیگرده نیمای عزیز. چیزی که جوامع دیگه رو از ما در یک کلمه بافرهنگ تر کرده قوانین سفت و سختشون هست و این هم خیلی طبیعیه. وقتی اونجا برای کوچکترین خطایی به راحتی جریمه میشی خب درصد اشتباهات پایین میاد. این هیچ ربطی به دین نداره. اون جا هم دینداران واقعی هستن آیا تو سری خورن؟! مسلمونها اگر درست زندگی کنن هیچ جای دنیا توسری خور نیستن. و این درست زندگی کردن تازه یه پیامد از دینداری واقعی هست. اگر هر کدوم از ما یه بازدارنده‌ی قوی درونی داشته باشیم این وضعیت پیش نمیاد و این بازدارنده هم یا اخلاق، یا دین هست. دینی هم که من ازش صحبت کردم دینداری امروز ما ایرانی ها نیست به خدا!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد