کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

ای شب از رویای تو رنگین شده

ای شب از رویای تو رنگین شده

سینه از عطر توام سنگین شده

ای به روی چشم من گسترده خویش

شادیم بخشیده از اندوه بیش

همچو بارانی که شوید جسم خاک

هستیم زآلودگی ها کرده پاک

 

ای تپش های تن سوزان من

آتشی در سایهء مژگان من

ای ز گندمزارها سرشارتر

ای ز زرین شاخه ها پر بارتر

ای در بگشوده بر خورشیدها

در هجوم ظلمت تردیدها

با توام دیگر ز دردی بیم نیست

هست اگر، جز درد خوشبختیم نیست

 

ای دل تنگ من و این بار نور؟

هایهوی زندگی در قعر گور؟

 

ای دو چشمانت چمنزاران من

داغ چشمت خورده بر چشمان من

پیش از اینت گر که در خود داشتم

هرکسی را تو نمی انگاشتم

 

درد تاریکیست درد خواستن

رفتن و بیهوده خود را کاستن

سر نهادن بر سیه دل سینه ها

سینه آلودن به چرک کینه ها

در نوازش، نیش ماران یافتن

زهر در لبخند یاران یافتن

زر نهادن در کف طرارها

 

آه، ای با جان من آمیخته

ای مرا از گور من انگیخته

چون ستاره، با دو بال زرنشان

آمده از دور دست آسمان

جوی خشک سینه ام را آب تو

بستر رگهایم را سیلاب تو

در جهانی اینچنین سرد و سیاه

با قدمهایت قدمهایم براه

 

ای به زیر پوستم پنهان شده

همچو خون در پوستم جوشان شده

گیسویم را از نوازش سوخته

گونه هام از هرم خواهش سوخته

آه، ای بیگانه با پیرهنم

آشنای سبزه زاران تنم

آه، ای روشن طلوع بی غروب

آفتاب سرزمین های جنوب

آه، آه ای از سحر شاداب تر

از بهاران تازه تر سیراب تر

عشق دیگر نیست این، این خیرگیست

چلچراغی در سکوت و تیرگیست

عشق چون در سینه ام بیدار شد

از طلب پا تا سرم ایثار شد

 

این دگر من نیستم، من نیستم

حیف از آن عمری که با من زیستم

ای لبانم بوسه گاه بوسه ات

خیره چشمانم به راه بوسه ات

ای تشنج های لذت در تنم

ای خطوط پیکرت پیرهنم

آه می خواهم که بشکافم ز هم

شادیم یک دم بیالاید به غم

آه، می خواهم که برخیزم ز جای

همچو ابری اشک ریزم های های

 

این دل تنگ من و این دود عود ؟

در شبستان، زخمه های چنگ و رود ؟

این فضای خالی و پروازها؟

این شب خاموش و این آوازها؟

 

ای نگاهت لای لائی سِحر بار

گاهوار کودکان بیقرار

ای نفسهایت نسیم نیمخواب

شسته از من لرزه های اضطراب

خفته در لبخند فرداهای من

رفته تا اعماق دنیا های من

 

ای مرا با شور شعر آمیخته

اینهمه آتش به شعرم ریخته

چون تب عشقم چنین افروختی

لاجرم شعرم به آتش سوختی.

 

"فروغ فرخزاد"

از مجموعه: تولدی دیگر / عاشقانه

------------------------------------------------


دانلود آهنگ "عاشقانه" با صدای معین / از آلبوم پنجره / 1376

نظرات 7 + ارسال نظر
عباس جمعه 9 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 11:06 ق.ظ

چرا اینقدر از این شعر و شاعر دور بودم تاکنون

Samira سه‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 02:34 ب.ظ

شعر بسیار زیبا ،صدا عالی ،ملودی و آهنگ فوق العاده⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩

mehdi fasl پنج‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1401 ساعت 09:26 ق.ظ

این شعر بی نهایت زیباست ... با صدای معین هم زیباییش دوچندان شده

حسن پنج‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1400 ساعت 04:08 ب.ظ

موهای تنم سیخ شد
عجب چیزی بود عجب شعری بود
عحب انسانی بوده

بهار یکشنبه 31 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 02:22 ب.ظ

سروی بودم
زیر سایه‌ام نشستند

خوردند و خفتند

بیدار شدند و

مرا بریدند



شمس لنگرودی

ممنون نیمای عزیز بسیار زیبا بود

فردین پنج‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 04:23 ب.ظ

دست مریزاد بسیار نیک و دل انگیز بود.

اتنا سه‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 10:35 ق.ظ

چرا دانلود نمیشه

الان تست کردم. مشکلی نداره!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد