کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

من یک روستایی هستم

ماه امشب عروس می شود.
نارنج‌زارها پشت معبر سفیدرود دیوانه می کنند شب‌گردهای بهاری را
تخته سنگ یادگاری ها امشب دلش برای تن نوشته هایش کوچک شده.
تن لخت شالیزار تشنه ی دل آوازهای دخترکان خواب، شالی‌ها را چرت می زند.
قورباغه های آوازه خوان ترانه ای مبهم را زمزمه می کنند.
نسیم بهار که میان سبزینه های برگ ها طنازی می کند، رازی در دل دارد.
من هم در بغچه ام رازی دارم.


ابر مهربان بارید و باغ چای پشت پرچین‌ها را سبز کرد.
لیلاکوه لمس‌های عشق ممنوعه را خوب به خاطر دارد!
دلم می خواهد آنقدر قد بکشم تا خدا را که از دیلمان هم بلندتر است لمس کنم.
از مرگ تن نمی هراسم چون پرواز مرغان هوایی را بارها دیده ام.
رویای خیس شبنم بر تجلی نرگس های مادر بزرگ
تجسم جوانی پدر را روی پرده ای از شکوفه های آلوچه نقاشی می کند.
سادگی‌های روستا که باهیچ ثروتی تصاحب نمی شود.
نیلوفر و نیلوفر که درهیچ شعری جا نمی شود.
دلم برای دریا و عطر ماهی‌ها تنگ شده.
شهر برایم چیز بهتری نداشت.
من یک روستایی هستم.
ساده ساده ساده.      

 

"امین آزاد"

نظرات 7 + ارسال نظر
دنیا سه‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 12:13 ق.ظ http://www.bloodorange94.blogfa.com

زیبابوددعین سادگی
ساده ...ساده ...ساده

دنیا چهارشنبه 24 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 10:33 ب.ظ http://www.bloodorange94.blogfa.com

000000 یکشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 10:16 ق.ظ

سارا یکشنبه 16 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 10:16 ب.ظ

سلام؛وبتون عالیه ،یه درخواستی داشتم اگه امکانش هست نوشته های بیشتری از آقای امین آزاد بذارید ،آیا ایشون کتابی هم دارن؟

سلام
نه متاسفانه کتابی ندارن
وبلاگشون بود که اونم دیگه آپ نمیکردن و مدتیه ازشون بی خبرم!

دخترک روستایی پنج‌شنبه 3 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 11:13 ق.ظ

سلام
فکر کنم منظور منو به اشتباه برداشت کردید منظور من از تغییر دادن شعر این نبود که تو شعر دیگران دست ببرید و تغییرش بدید هرگز،منظور من اینه که خود شما میتونید با استفاده از کلمات آسانتر یا استفاده از بعضی از کلمات در این شعر دکلمه ای زیبا بگید نه اینکه شعر دیگران رو تغییر بدید،من چون خودم یه استعداد کوچولو در گفتن دکلمه و سرودن در مورد موضوعی رو دارم به وب یا موضوعی که نگاه میکنم میگم ای کاش به جای این جمله با معنای سخت کاش واژه ساده ای بود و بعضی مواقع یادم میره که شاید خیلی ها فقط در شناخت اشعار زیبا تخصص دارند،موفق باشد.


سپاس

دخترک روستایی چهارشنبه 2 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 08:53 ق.ظ

خب خودتون شعر رو روانتر کنید یا اصلا یه پیشنهاد دیگه چرا شما خودتون از ذهن خودتون شعر یا دکلمه تو وبلاگ نمیذارید؟ممکنه الان بگید چه موضوعی؟ خب به اطرافتون به دقت نگاه کنید مطمئنم چیزای قشنگ و زیبایی در اطراف شما هستند مثلا در مورد گل،درخت،فصل بهار یا حتی زمستون سرد اگه خوب به اطراف دقت کنید موضوعات قشنگی برا نوشته شدن هستند معلومه که تازه وبلاگ رو راه اندازی کردید پس شما باید برای هر چه بهتر شدن وبلاگ سعی و تلاش کنید به امید روزهای خوب و موفقیت شما.

این وبلاگ الان حدود سه سال نیم هست که راه اندازی شده و با حدود 4 تا 5 هزار بازدید در روز -اگر تعریف از خود نباشه- بنظر میرسه که جزء 5 وبلاگ برتر در زمینه شعر در کشور باشه.

سرودن شعر و شاعر شدن هم به این آسانی نیست که شما می فرمایید. طبع و ذوق شاعرانگی می خواد دوست عزیز. من هم در شناختن و گزینش اشعار زیبا قطعا تخصص بیشتری دارم تا در سرودن شعر و شاعرانگی

دست بردن در شعر دیگران هم کار پسندیده ای نیست.

سپاس از توجه شما

دخترک روستایی سه‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 11:51 ق.ظ

سلام
شعرتون خوب بود ولی اگه بعضی از کلمات رو تغییر میدادید بهتر بود نه اینکه بگم نوشته شما بد بود نه، فقط اگه بعضی از جاهارو روانتر مینوشتید خیلی بهتر بود آخه بعضی از نوشته ها در حین روان بودن مفهوم زیبایی دارند.

بله موافقم با شما
به نظر من هم این شعر در عین زیبایی جا داره که روانتر و زیباتر هم نوشته بشه
دیگه این رو باید به شاعر (آقای امین آزاد) انعکاس داد.
سپاس از حضور و توجه شما

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد