کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

ﺩﻟﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﻡ ﺗﻨﮓ ﺷﺪﻩ

ﺩﻟﻢ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩﻡ ﺗﻨﮓ ﺷﺪﻩ
ﮐﺎﺵ ﺳﺮﻡ ﺭﺍ ﺑﺮﺩﺍﺭﻡ
ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻔﺘﻪ ﺍﯼ ﺩﺭ ﮔﻨﺠﻪ ﺍﯼ ﺑﮕﺬﺍﺭﻡ ﻭ ﻗﻔﻞ ﮐﻨﻢ
ﺩﺭ ﺗﺎﺭﻳﮑﯽ ﻳﮏ ﮔﻨﺠﻪ ﺧﺎﻟﯽ ...
ﺭﻭﯼ ﺷﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﻢ
ﺟﺎﯼ ﺳﺮﻡ ﭼﻨﺎﺭﯼ ﺑﮑﺎﺭﻡ
ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻔﺘﻪ ﺍﯼ ﺩﺭ ﺳﺎﻳﻪ ﺍﺵ ﺁﺭﺍﻡ ﮔﻴﺮﻡ ...


"ناظم حکمت"

از کتاب: تو را دوست دارم چون نان و نمک

نظرات 3 + ارسال نظر
محبوبه دوشنبه 4 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 01:32 ب.ظ

سلام.
این شعر از ناظم حکمته. اما در کتاب تو را دوست دارم چون نان و نمک، نشر چشمه، ترجمه احمد پوری ندیدمش. فکر میکنم سطر اول جز شعر نیست . تا جایی که سواد من یاری میکنه. لطفا اصلاح کنید.

الان حضور ذهن ندارم اما این شعر قائدتا باید جزو اشعاری باشد که من از کتاب خوانده و در اینجا گذاشتم. مگر اینکه از جایی کپی کرده و دیگه به کتاب مراجعه نکرده باشم!

بهزاد شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:23 ق.ظ

تبریک میگم.از این شعر و بلاگ خیلی لذت بردم.شعر های ناب توش کم نیست.ممنون از ذوقت.به قول فرنگی جماعت:
keep coming
با اجازه چن تا تو فیس بوکم گذاشتم .اگه درج منبع لازمه خبر بدید.

سرو جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:28 ق.ظ http://www.gharargahedelam.blogfa.com

چقدر جالب بود...
لذت بردم...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد