کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

بگذار به تو فکر کنم و دلتنگت باشم

برای بار هزارم می‌گویم که دوستت دارم

چگونه می‌خواهی شرح دهم چیزی را که شرح‌دادنی نیست؟

چگونه می‌خواهی حجم اندوهم را تخمین بزنم؟

اندوهم چون کودکی‌ست… هر روز زیباتر می‌شود و بزرگ‌تر

بگذار به تمام زبان‌هایی که می‌دانی و نمی‌دانی بگویم

تو را دوست دارم

بگذار لغت‌نامه را زیر و رو کنم

تا واژه‌ای بیایم هم‌‌اندازه‌ی اشتیاقم به تو

و واژه‌هایی که سطح سینه‌هایت را بپوشاند

با آب، علف، یاسمن

بگذار به تو فکر کنم

و دلتنگت باشم

به‌خاطر تو گریه کنم و بخندم

و فاصله‌ی وهم و یقین را بردارم

 

از: نزار قبانی

بخشی از شعر بلند "دوستت دارم..."

مترجم: آرش افشار

نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:47 ب.ظ

واقعا متن زیبایی بود..ممنونم
خیلی خیلی

جوانه سه‌شنبه 17 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:33 ب.ظ

.
.
تا حالا این شعر نزار را نخونده بودم
برای بار هزار می گویم که دوستت دارم
محشر بود

+ شما خیلی تمایلی به گذاشتن عکس ندارید، درسته ؟

بله. اعتقادی به قرار دادن عکس در زیر پستها ندارم. مگر در موارد خاص

سارای دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:30 ب.ظ http://s-poems.blogfa.com/

ماندن
به پای کسی کـه دوستش داری
قشنگترین
اسارت زندگی است

:: حسین پناهی ::

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد