کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

دلم باران می خواهد

دلم باران می خواهد
و چتری خراب
و خیابانی که
هیچ گاه به خانه ی تو نرسد!

 

از: رضا کاظمی


نظرات 4 + ارسال نظر
ل.م شنبه 11 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 03:13 ب.ظ

ای مهربان تر از برگ در بوسه های باران
بیداری ستاره در چشم جویباران
آیینه ی نگاهت پیوند صبح و ساحل
لبخند
گاه گاهت صبح ستاره باران
بازا که در هوایت خاموشی جنونم
فریاد ها برانگیخت از سنگ کوه ساران
ای جویبار جاری ! زین سایه برگ مگریز
کاین گونه فرصت از کف دادند بی شماران
گفتی : به روزگاران مهری نشسته گفتم
بیرون نمی توان کرد حتی به روزگاران
بیگانگی ز حد رفت ای
آشنا مپرهیز
زین عاشق پشیمان سرخیل شرمساران
پیش از من و تو بسیار بودند و نقش بستند
دیوار زندگی را زین گونه یادگاران
وین نغمه ی محبت بعد از من و تو ماند
تا در زمانه باقی ست آواز باد و باران

( شفیعی کدکنی )
این شعر در تصنیف بسیار زیبای استاد شجریان ، بسیار آراسته تر و شنیدنی تر هست.

رویا شنبه 11 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:49 ق.ظ http://delneveshtehayeman4u.blogfa.com/

دلم بارون میخواد..
سلام نیما .خوبی؟ دیگه به ما سری نمی زنی..

راحیل شنبه 11 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:26 ق.ظ http://roz32.blogfa.com

هر چیز زمانی دارد...

نفس هم که باشی

دیر برسی

من رفته ام ..

ایمان صابر شنبه 11 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:02 ق.ظ http://baharaneman.mihanblog.com/

نیوتن اگر جاذبه را درست می فهمید ..

معشوقه اش از درخت متنفر نبود

و در دفتر خاطراتش نمی نوشت :

" اشک های من هم / به زمین می افتاد

اما تو سیب را ترجیح دادی ."


هومن شریفی

به روزم و منتظر نظرات سازنده تون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد