کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

بومرنگ

می‌ترسیدم عاشقت شده باشم

مثل زمین

که می‌ترسید زیرِ برکۀ کوچکی غرق شود

و آسمان

که می‌دانست یک شب، پرنده‌ای

تمام بادهایش را به مسیرِ دیگری می‌بَرد

 

می‌ترسیدم

و عشق در تمامِ خواب‌هایم می‌غلتید

می‌ترسیدم

و ملافه‌ها حالتِ تهوّع داشتند

 

گاهی

برای ترسیدن دیر می‌شود

آنقدر که دست‌هایت را

با تمامِ پنجره‌ها باز می‌کنی

و یادت می‌رود از هر زاویه‌ای پرت شوی

دوباره به آغوش خودت برمی‌گردی

 

خودت را به خواب بزن

پیش از آنکه ناچار شوی

برای خودت قصه‌های تازه ببافی

از اتفاق‌هایی که هرطور می‌افتند

باید بشکنی.

 

"لیلا کردبچه"

از مجموعه: صدایم را از پرندههای مرده پس بگیر

نظرات 5 + ارسال نظر
پیمان چهارشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 01:59 ب.ظ

شراره عزیز شعر واقعا زیبا بود

ٌُِDSW دوشنبه 11 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:38 ق.ظ http://ghermez-abi.blogfa.com

به وبلاگ منم سر بزنید / خوشحال میشم تبادل لینک کنیم...

roya چهارشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:23 ب.ظ http://romantick.blogfa.com

من بهترین شعرهایم را

روی ِ تن ِ تو نقاشی کرده بودم؛

نمیدانستم یکی دیگر میآید

میخواند و عاشقت میشود . . .

نارمیلا چهارشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:10 ق.ظ

عالی بود
براوو

سمانه چهارشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:44 ق.ظ

اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است
دنیا برای از تو نوشتن مرا کم است

اکسیر من نه این که مرا شعر تازه نیست
من از تو می نویسم و این کیمیا کم است

سرشارم از خیال ولی این کفاف نیست
درشعر من حقیقت یک ماجرا کم است

تا این غرل شبیه غزل های من شود
چیزی شبیه عطر حضور شما کم است

گاهی ترا کنار خود احساس می کنم
اما چقدر دل خوشی خواب ها کم است

خون هر آن غزل که نگفتم به پای توست
آیا هنوز آمدنت را بها کم است

محمد علی بهمنی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد