کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

در پی نشانی از توام

در پی نشانی از توام

نشانی ساده

میان این رود مواج

که هزاران زن، از آن درگذرند.

 

نشانی از چشمانت

آنگاه که خجالت می کشند

وقتی که نور را حتی

از خود عبور می دهند.

 

ناخن هایت، عموزاده های گیلاس اند

و من

گاه در این اندیشه ام که کاش

می شد خراشم می دادند

وقتی که تو را می بوسیدم.

 

در پی نشانی از توام

اما هیچ کس

به آهنگ تو نیست

یا به روشنایی ات

میان این رود مواج

که هزاران زن

از آن در گذرند.

 

سراسر

تو کاملی

و من ادامه ات می دهم

چونان رودی که به دریایی از شکوه زنانه

در گذر است.

 

"پابلو نرودا"

نظرات 3 + ارسال نظر
fazel چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:24 ب.ظ http://www.8azar66.blogfa.com

تا امروز
که با بیست و پنج سالگی ام
دارم حوالی ِ تو می پِلِکم

نمی دانستم!

از وقتی گرگها
لباس های میشی به تنشان تنگ آمده
و آن را در همان روستا جا گذاشته اند
و با عینک های دودی و کاپشن های چرم

پایشان به خیابان های شهر باز شده...


اردیبهشتی های محجوب و سر به زیر

دلتنگی هایشان را
پشت ِ میز تحریرشان
شعر می کنند

گاهی هم
اگر هوا بارانی باشد
اگر هوای خیابان ولی عصر به سرشان بزند
پشت ِ پنجره می آیند
و از همانجا

به باران سلام می کنند...
--------------------
کوچه باغتان پر موسیقی...

نارمیلا چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:10 ب.ظ

پابلو؛

تو از عمو زاده های گیلاس گفتی و

خراشی که دوستش داری!

بگذار اینبار من بگویم

که چقدر شبیه باران است

حضورش در دلم

وقتی آبی پیراهنش را می بلعم

با ....

بگذریم پابلو؛

در این میان

تنها خاطراتشان چونان رودی در ما جاریست.

من و تو پابلو

غریق ِ امواجی ابدی شدیم!

ما؛

عاشقانه می سراییم

برای عشق ِ پنهانی مان ..

پابلو.

(نارمیلا)

هلیا چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:51 ق.ظ http://baharaneman.mihanblog.com/

بخند بر شب

بر روز، بر ماه

بخند بر پیچاپیچ خیابان‌های جزیره،

بر این پسر بچه کمرو

که دوستت دارد



اما آنگاه که چشم می‌گشایم و می‌بندم،

آنگاه که پاهایم می‌روند و باز می‌گردند

نان را، هوا را

روشنی را، بهار را

از من بگیر



اما خنده‌ات را هرگز !

تا چشم از دنیا نبندم

پابلو نرودا

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد