کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

تو به‌ زندگی‌ می‌مانی

دوستت‌ می‌دارم‌!

تو به‌ زندگی‌ می‌مانی‌ !
به‌ نوشیدن‌ جرعه‌ای‌ آب‌ در فاصله‌ی‌ دو رؤیا !
به‌ بوییدن‌ عطرِ یکی‌ نامه‌ْ پیش‌ از گشودنش‌ !
به‌ سلام هر سپیده‌دم‌ !
به‌ فرونشاندن‌ عطش‌ اطلسی‌ها !
به‌ زنگ‌ بی‌هنگامِ تلفن‌ ،
با خبری‌ گوار یا ناگوار !

... 

"یغما گلرویی"

(شعر کامل را در ادامه مطلب بخوانید)

متن کامل:

 

دوستت‌ می‌دارم‌ !
تو به‌ زندگی‌ می‌مانی‌ !
به‌ نوشیدن‌ جرعه‌ای‌ آب‌ در فاصله‌ی‌ دو رؤیا !
به‌ بوییدن‌ عطرِ یکی‌ نامه‌ْ پیش‌ از گشودنش‌ !
به‌ سلام هر سپیده‌دم‌ !
به‌ فرونشاندن‌ عطش‌ اطلسی‌ها !
به‌ زنگ‌ بی‌هنگامِ تلفن‌ ،
با خبری‌ گوار یا ناگوار !
به‌ پرسیدن‌ نشانی‌ آشتی‌ از عابری‌ اخم‌آلود !
به‌ گشودن‌ پنجره‌ رو به‌ بی‌حیایی‌ باران‌ !
به‌ تماشای‌ چهره‌ی‌ ماه‌ از شکاف‌ پرده‌ها !
به‌ شبنمی‌ که‌ کنج‌ِ چشمان‌ یکی‌ کودک‌ می‌نشیند ،
آنسوی‌ ترکه‌ی‌ نخست‌ ناظم‌ دبستان‌ !
به‌ بوییدن‌ گونه‌ی‌ سیب‌ پیش‌ از گاز زدن‌ !
به‌ شنیدن‌ صفحه‌ای‌ پرغبار از خنیاگری‌ مرده‌ !
به‌ تحریر شرحه‌شرحه‌ی‌ او در گردنه‌های‌ گریان‌ ترانه‌ !
به‌ قدم‌ زدن‌ در گورستان‌!
به‌ ریسه‌ رفتن‌ فاحشه‌ای‌ تنها در شب‌ تار !
به‌ رقص‌ پُر شتاب‌ پشه‌ها ،
فراگِرد چراغ‌ کوچه‌ !
به‌ بالا پریدن‌ گربه‌ از دیوار
و به‌ انتظار!
و من‌ تو را دوست‌ می‌دارم‌ ،
چرا که‌ دوست‌ می‌دارم‌ زندگی‌ را ،
آب‌ را و رؤیا را،
بوییدن‌ نامه‌ را ،
سلام سپیده‌ و عطش‌ اطلسی‌ را ،
زنگ‌ تلفن‌ و اخم‌ عابر را ،
ماه‌ را و پنجره‌ را ،
شکاف‌ پرده‌ و چشمان‌ کودک‌ را ،
بوسه‌ی‌ سیب‌ُ غبار صفحه‌ را ،
تحریرُ ترانه‌ را ،
گورستان‌ُ فاحشه‌ را ،
رقص‌ُ گربه‌ را ،
و انتظار را !


"
یغما گلرویی"

از مجموعه: اینجا ایران است و من تو را دوست می دارم / دفتر اول: من وارث تمام برده‌گان جهانم!

نظرات 4 + ارسال نظر
نیایش پنج‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:20 ب.ظ http://mojeze1.blogfa.com

سلام
قشنگ بود.

میلاد سرو بوستان ایستادگی، زیباترین گل باغ حسین (ع)! جوان رعنا و رشید حسین (ع) یادگار علی (ع) گلستانی از زیباترین گل های فداکاری! و دریایی از آبیِ عطوفت، مبارک باد

گل ناز پنج‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:05 ق.ظ http://golenazj.persianblog.ir/

زیبا بود مرسی.

خودمم اسممو نمیدونم چهارشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:03 ب.ظ

چه لحظه های بی رحمی داره صبرم تموم میشه
تو نیستیو یه روز خوش تو دنیا ارزوم میشه
تمامه سهم من از تو همین بوده که تنهاشم
روزایی که تورو میخوام فقط دلتنگ تو باشم

سمانه چهارشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:37 ب.ظ

دانی از زندگی جه میخواهم
من توباشم تو
پای تاسرتو
زندگی گر هزار باره بود
بار دیگر تو
باردیگرتو...
بس که لبریزم از تومی خواهم
بروم در میان صحراها
سربکوبم به کوه کوهستان
تن بکوبم به موج دریاها
آری آغاز دوست داشتن است
گرچه پایان راه ناپیداست
من به پایانی دگر نیندیشم
که همین دوست داشتن زیباست

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد