کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

دست‌هات

دست‌هات مال من؟
با دست‌های من بنویس
با دست‌های من غذا بخور
با دست‌های من موهات را مرتب کن
با دست‌های من به زندگی فرمان بده
فقط دست‌هات را
از تنم بر ندار!
@
برو
از اینجا برو
فقط یک بار برگرد و نگاهم کن
کوتاه
اگر توانستی باز هم برو.
@
همه جا دنبالت می‌گردم
حتا در ذهن آدم‌های غریبه
که از کنارم عبور می‌کنند
و مرا نمی‌بینند
پس کجایی آقای من!
چرا همه جا هستی
و من
تو را نمی‌بینم؟
@
می‌شود وقتی از کنارم می‌گذری
موهام را بهم بریزی
بعد مرتب‌شان کنی؟
چرا بوسم نمی کنی؟
@
تنم مال تو
بوسم نکن ببین
چگونه برای لب‌هات
گریه می‌کند تنم
نفس‌هات مال من؟
@

راه برو

بگذار تماشا کنم تو را

نه، راه نرو

می ترسم پلک بزنم

دیگر نباشی!

@

می‌شود اسمارتیزهای رنگی را
بریزم توی یقه‌ات
بعد دنبال‌شان بگردم؟
تو را به خدا
نگذار گمت کنم!
@
چقدر دنیا ناامن شده!
بگذار دست‌هات را
پنهان کنم توی جیب‌هام
بگذار قشنگی‌ات را قورت بدهم
دنیا ناامن شده
بانوی من!
@
تو نباشی
آنقدر گریه می‌کنم
که خدا دنبالت بگردد و دعوایت کند
بعد خودم براش زبان در می‌آورم.

"عباس معروفی – پونه ایرانی"

 

از کتاب: نامه های عاشقانه / نشر گردون / 2011 / آلمان

نظرات 5 + ارسال نظر
مهران شنبه 26 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 09:40 ق.ظ

شعر آفتاب استاد معروفی که منجر به تعطیلی مجله گردون شد را کسی داره کامل؟
دیگر نه آفتابی بر چهره داریم... نه کلیدی در جیب که آفتاب را به خانه ها ببریم...

سامیه پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:36 ق.ظ

راستی یادم رفت بگم شعراتون عالیه.با اجازه تون چندتاشو تو دفترچه خاطراتم {دوران عقدم}نوشتم؛که تا ابد انشالله جزو خاطراتم باشن

رها چهارشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:27 ق.ظ http://makos.blogfa.com/

چه نامردیست
روزگار...

حالا که پر ازحرفیم
دیگر
زنگ انشاء نداریم.

حمیده دوشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:17 ب.ظ http://shocolatedagh.blogfa.com

از نظر ندادن به شعرهای معروفی شکیبم نیست . واقعا زیباست .

helia دوشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:40 ق.ظ http://http://baharaneman.mihanblog.com

... بی نظیر بود

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد