کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

گویند بهشت و حورعین خواهد بود

گویند بهشت و حورعین خواهد بود

آنجا می ناب و انگبین خواهد بود

گر ما می و معشوق گزیدیم چه باک

چون عاقبت کار چنین خواهد بود

 

"خیام"

نظرات 3 + ارسال نظر
مازیار سه‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:20 ق.ظ

درود بر شما
مصرع دوم رو من این طور خوانده بوذم:
آنجا می و شیر و انگبین خواهد بود
سپاس از شما

بله
اینطوری هم نوشته میشه
یعنی من هر دو صورتش را در منابع معتبر دیده ام.

سپاس از توجه شما

سلام دوست عزیز ممنون برای آرشیوی که جمع کردی سه‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 03:25 ق.ظ

سلام دوست عزیز ممنون برای آرشیوی که جمع کردی
مصراع دوم رو اگه اشتباه نکنم اینجوری:
<< آنجا می ناب و انگبین خواهد بود>>

درود بر شما برای این حسن توجه.
در مورد اشعار خیام متاسفانه علاوه بر اینکه در ماهیت برخی اشعار تردید وجود دارد که آیا واقعا برای خیام هست یا نه! علاوه بر آن در منابع مختلف به اشکال مختلف هم نوشته شده اند!
مصرعی که اشاره فرمودید به هر دو صورت وجود دارد.

در هر حال مصرع مورد اشاره، به همین صورت که شما گذاشتید به نظرم قشنگتره و من جایگزینش کردم.
سپاس

سرو یکشنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:53 ب.ظ http://www.gharargahedelam1364.blogfa.com

میشه لطف کنید و کتابهایی که تا به حال از نزار قبانی چاپ شده رو به من بگید و ناشرانش رو؟ممنون.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد