کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

حتا در خواب

می خواهم همه ی دنیا باشم

در آغوش تو

می خواهم همه ی دنیایم

آغوش تو باشد

آقای من!

دنیایم را از من نگیر.

@

همینجور که ساده نگاه کنی

یا اخمالو

حتا در خواب

گوشه های لبهات

می خندد

نگاهت می کنم نگاهت می کنم

و مست به خواب می روم.

@

می شود صدایت را

همیشه در خواب من

جا بگذاری؟

 

"عباس معروفی"

نظرات 2 + ارسال نظر
دخترشهریورماه جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 07:57 ب.ظ http://dokhtaresharivarmah.mihanblog.com/

این روزها دیده ای ؟
آدم ها از پایان جهان می ترسند
عشق من
می دانی ؟
فقط وقتی تو نباشی
دنیا تمام می شود.


عباس معروفی

مهسا جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:10 ق.ظ

در پشت چارچرخه‌ی فرسوده‌ای، کسی
خطی نوشته بود:
«من گشته‌ام، نبود !
تو دیگر نگرد ،
نیست»
این آیه‌ی ملال
در من هزار مرتبه تکرار گشت و گشت
چشمم برای این‌همه سرگشتگی گریست .
چون دوست در برابر خود می‌نشاندمش
تا در عرصه‌ی بگو و مگو، می‌کشاندمش :
«در جست و جوی آب حیاتی ؟
در بیکران این ظلمات آیا ؟
در آرزوی رحم ؟ عدالت ؟
دنبال عشق ؟
دوست ؟
ما نیز گشته‌ایم
وان شیخ با چراغ همی‌گشت
آیا تو نیز چون او انسانت آرزوست؟»
گر خسته‌ای بمان و اگر خواستی بدان :
ما را تمام لذت هستی به جست و جوست .
پویندگی تمامی معنی زندگی‌ست
هرگز
نگرد نیست
سزاوار مرد نیست
فریدون مشیری

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد