کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

تو می روی و من ...

تو می روی و من
به سقوط هواپیما فکر می کنم
به زمین گرم
که جایی ست میان بازوهای من
سرزمینی
که جز تو
هیچکس در آن زنده نمی ماند

"منیره حسینی"

-------------------------------------------------------------

 

دفتر عشق:

بهار
یکی از آن هزاران بهانه‌
برای آمدنت است
که من بیهوده به آن دل بسته‌ام!

منبع: نت


+ با گذاشتن تعداد زیاد پست در یک روز چندان موافق نیستم. اما اینروزها تعداد شعرهای در صف انتظار که از قبل کنار گذاشتم اونقدر زیاد شده که چاره ای ندارم جز اینکه هر روز چند شعر رو پست کنم. مثل امروز که رکورد زدم و 10 شعر جدید پست کردم!

سعی ام بر اینه که از تعداد شعرهای در صف انتظار کم کنم تا به روز باشم. در حال حاضر گاهی شعری رو پست میکنم که شاید چند هفته یا حتی چند ماه پیش خوندم!

امید که افزایش کمیت از کیفیت کم نکند! :)

و سپاس از همراهی همیشگی‌ شما خوبان

نظرات 12 + ارسال نظر
ل.م شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 04:40 ب.ظ


نه همیشه
گاهی اوقات، همینطوری به سَرَم می‌زند
که پی سایه‌ئی موزون باشم
اما آنقدر نمی‌دانستم که راه نجات آفتاب
رفتن به سایه نیست.
در بعضی از فصول، باید قیودِ بودن را به دریا داد،
از مضامین مظنون گریخت، از دیو گریخت،
از بعضی واژگان فخیم، از غیبت آب در ذهن کور کویر،
باید بی‌گمان، ساده و آسان از آسمانِ بعضی آدمیان گریخت.
باید بعضی فصول، حروفِ ربطِ بوسه و اشاره را
بر مقنعه‌ی ماه سنجاق کرد
و خیره به رویائی از شش سوی خویش
خواب کودکی را دید که از حروفِ الفباء
به ترکیبِ واژگان قلیل تو می‌رسد،
مثل مجموعه شعر باران و بایزید
مثل عاشق شدن در دی ماه، مردن به وقتِ شهریور
چه می‌دانم، مثل بازی لام در لیالیِ من.


هی ری‌را، دیر آمدی
دیر آمدی ری‌را
باد آمد و همه‌ی رویاها را با خود برد.
(سید علی صالحی )

دخترشهریورماه جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:21 ب.ظ http://dokhtaresharivarmah.mihanblog.com/

سلام آقا نیمای عزیز

خواهش می کنم شما لطف دارین، واقعا اشعار قشنگ بود.
مرسی از این انتخابهای زیبای شما

بهاری باشید

سرو پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:10 ب.ظ http://www.gharargahedelem1364.blogfa.com

خیلی هم عالیه اتفاقا

سورگول پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 07:54 ب.ظ

سلام
شما هرچند بنویسید باز هم کمه چون من سیراب نمیشم هر روز با شعرها و عاشقانه هایی که می نویسید روزم را شروع میکنم.
زنده باشید.

ho_mf پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:06 ب.ظ

قشنگ بود

مهسا چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:13 ب.ظ


ﺩﻋﺎ ﮐﺮﺩﯾﻢ ﮐﻪ ﺑﻤﺎﻧﯽ
ﺑﯿﺎﯾﯽ ﮐﻨﺎﺭ ﭘﻨﺠﺮﻩ، ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺑﺒﺎﺭﺩ
ﻭ ﺑﺎﺯ ﺷﻌﺮ ﻣﺴﺎﻓﺮ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﻮﯼ
ﺍﻣﺎ ﺩﺭﯾﻎ ﮐﻪ ﺭﻓﺘﻦ
ﺭﺍﺯ ﻏﺮﯾﺐ ﻫﻤﯿﻦ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﺳﺖ
ﺭﻓﺘﯽ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺁﻥ ﮐﻪ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﺑﺒﺎﺭﺩ ...
سیدعلی صالحی

پریا چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:05 ب.ظ

سپاس

شازده چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:57 ب.ظ http://motaleateman.persianblog.ir/

سلام
متشکرم

احمد چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 05:27 ب.ظ http://www.negahivayadi.blogfa.com/

سلام نیما عزیز
امیدوارم سال خوبی را آغاز کرده باشی
دوست عزیز متاسفانه اینترنت در شهر ما وضع درست و درمانی نداره و چند روز است که قطع و وصل میشود به همین دلیل نتونستم به وب تو سر بزنم در هر حال من از خوندن شعرهای انتخابی شما لذت میبرم . موفق باشی
با مهر فراوان
احمد

[ بدون نام ] چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:48 ق.ظ

من که جز تو، کسی را ندارم!

ولی چرا تو را هم ندارم!


عباس معروفی

پرستو چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:14 ق.ظ

نه کیفیت و سلیقت پابرجاست بسیار زیباست منتظر هستیم هر روز میخونمش @};-

سارا چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:57 ق.ظ

با سلام
دوست گرامی ، هر روز به شوق دیدن شعرهای جدیدتان می آیم .... همیشه برقرار و پاینده باشید ...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد