کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

نگاهت، تکرار مکرر بهار ست

نگاهت،
تکرار مکرر بهار ست وُُ
خنده ات،
شکفتنِ غنچه های محجّبه .
نه؛ مرا حرفی نیست .
هر چه می خواهی بکن .
بگذار این بار هم کارها باب میل تو باشد .
می خواهی بروی
وُ مرا انیس رنج دوریت
وُ همنشین حسرت دیدارت گردانی ؟
باشد، برو، خدانگهدار
سفر بخیر
برو و رمه ی نگاهت
وُ نسیم عطرت را نیز با خود ببر .
و حتا آن لبان لعلینت را
که من، هر بار برای بوسیدنشان
مسیر پر از اضطرابِ و التهابِ
گلو گاه و چانه ات را
به آرامی و ُ وسواس می پیمودم
و ُ ناگاه بی آنکه تو بدانی
به یورشی
به تسخیر خویش در می آوردمشان .
می خواهی بروی؟ برو، مرا حرفی نیست .
امّا بر سر گذرت
بر بلندای صعب العبور ترین قلّه ای که می شناسی
با سرخی لبانت
لاله ای بکار
تا من هر روز برای دیدنش
کوه ها، درّه ها وُ سنگلاخ ها را بپیمایم
و تجربه ی مکرر کنم
سختی دیدارت را .


شاعر: ناشناس

نظرات 4 + ارسال نظر
امید یکشنبه 18 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:06 ق.ظ http://otoraby.com

سلام

عاالی بود

مهسا شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 06:10 ب.ظ


من سوتکی دارم چلیپا گون
در خود خزیده با سکوتی سرد
باران که می‌بارد
جنون می‌گیرد از فریاد
پل می‌زند
نبض صدایش شاد
رنگین کمانی نقش می‌بندد
صنم غزالی

احمد جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:32 ق.ظ http:// وقتي به تو مي رسم خيالم راحت اس


وقتی به تو می رسم خیالم راحت است
شنا میکنم ، پرواز می کنم
همچون شناگری در اقیانوس
یا پرنده ای در آسمان
نه جائی را تنگ می کنم نه نگران تحمیل شدنم
چقدر دوست داشتنت را دوست دارم
وقتی به تو می رسم خیالم راحت است

نویسنده ناشناس

دخترشهریورماه پنج‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:27 ب.ظ http://dokhtaresharivarmah.mihanblog.com/

برفهای خاطــــره

رد معصومانه ی گامهایتـــــــ را

بر قلب بلورین خویش حک کرده انــــــد

بهار حتــــــی

با آن همه سبزه و درختـــــــــ

بر رد عبور تو پای نخواهد گذاشتـــــــــ

بی بدیل باستانی منــــــــ!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد