کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

تو را دوست می دارم به سان کودکی...

تو را دوست می دارم

به سان کودکی
که آغوش گشوده ی مادر را!
شمع بی شعله ای که جرقه را!
نرگسی که آینه ی بی زنگار چشمه را!


تو را دوست می دارم
به سان تندیس میدانی بزرگ،
که نشستن گنجشک کوچکی را بر شانه اش
و محکومی
که سپیده ی انجام را!


تو را دوست می دارم!
به سان کارگری
که استواری روز را،
تا در سایه ی دیوار دست ساز خویش
قیلوله کند!

"
یغما گلرویی"

از دفتر: من وارث تمام برده‌گان جهانم!

نظرات 3 + ارسال نظر
شمیم دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 05:14 ب.ظ

یغما دیوونه کنندس

دخترشهریورماه سه‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:05 ب.ظ http://dokhtaresharivarmah.mihanblog.com/

حکایت بارانِ بی امان است

این گونه که من

دوستت می دارم.

شوریده وار و پریشان باریدن

بر خزه ها و خیزاب ها،

به بی راهه و راه ها تاختن.

بی تاب بی قرار دریایی جستن

و به سنگچین باغ ِبسته دری سر نهادن

و تو را به یاد آوردن.

حکایت بارانی بی قرار است

این گونه که من دوستت می‌دارم


"شمس لنگرودی"

مهسا دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:05 ب.ظ


دنیا دست خواب‌گردانها بود
صحرا مست سراب‌گردان‌ها بود

مشتی تخمه دهان‌شان را بسته است
و این قصه‌ی آفتاب‌گردانها بود
بیژن ارژن

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد