کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

زمستان را فقط به خاطر تو دوست دارم

زمستان را فقط
به خاطر تو دوست دارم
به خاطر لباس‌های گرم زمستانی‌ات
که هرچه سردتر می‌شود
زیباترت می‌کنند
به خاطر پالتوی کمرتنگی که قدت را
بلندتر نشان می‌دهد
به خاطر آن پلی‌ور سفید یقه‌اسکی
که محشر می‌کند
و هر بار که می‌پوشی‌اش
مثل گلی که باز شود در برف
چهره‌ات می‌شکوفد از یقه‌ی تنگش
به خاطر آن شال گردن کشمیر
که جان می‌دهد برای یک میز آفتابگیر وُ
قهوه‌ی تلخ با شیر
سال از پیِ سال از حضور تو
حظ می‌کنم هر روز
در لباس‌هایی که فصل را کوتاه
و بی‌همتا می‌کند پسند تو را
لباس‌هایی که وسط تابستان هم
دلم برای دیدنشان
تنگ می‌شود
دستکش‌های نرمی
که از من نیز گرم‌ترند
و بوی صحرائی چرمشان تا بهار
عطر ملایم دست‌های توست
و آن چکمه‌های وِرنیِ ساق بلند
که کفرت را گاهی درمی‌آورند
وقتی کنار یک فنجان چای تازه‌دم
یک دنده وا می‌روی در گرمای مبل
و گوش نمی‌دهی به پیشنهاد من
که بارها گفته‌ام با کمال میل حاضرم
مأموریت بی‌خطر بازکردن بندشان را
به عهده بگیرم
زمستان را
به خاطر چتری دوست دارم
که سرپناهش را در باران
قسمت می‌کنی با من
و هر قدر هم که گرم بپوشی
یقین دارم باز در صف خلوت سینما خودت را
دلبرانه می‌چسبانی به من
هنوز باورم نمی‌شود
که سال به سال
چشم به راه زمستانی می‌نشینم
که سال‌ها چشم دیدنش را نداشته‌ام.

 

"عباس صفاری"


+ این شعر رو بسیاااااار دوست دارم. درود بر آقای صفاری عزیز!

نظرات 9 + ارسال نظر
بهار بانو چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1394 ساعت 07:28 ب.ظ

عالی عالی اصلا عالی نبود محضر بود واییییییی خیلییییی جالب بود عالی عالی عالی عالی
تبارک الله احسنت......

atiyeh یکشنبه 8 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 12:14 ب.ظ http://tanhatarinmaryam.blogsky.com

خیلی قشنگ بووووووود

به به دوست قدیمییییی

a.mehrzad جمعه 23 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 05:43 ب.ظ

ایلهییییییییییی
چقد ناز بود

ملودی چهارشنبه 3 دی‌ماه سال 1393 ساعت 09:51 ب.ظ

این عالیه
.
.
.
همین

سمیرا دوشنبه 1 دی‌ماه سال 1393 ساعت 11:24 ق.ظ

عالی بود.....امیدوارم زمستانی به زیبایی همین شعر برای همه دوستان و شما پیشرو باشه

سپاسگزارم
همچنین برای شما سمیرا خانم

نارمیلا پنج‌شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:28 ق.ظ

سلام
واقعا بر دل نشست این شیرین سخن

سپاس از زحماتتان
که روحم تازه میشود هربار که میهمان در کوچه باغ شعر میشوم

دخترشهریورماه سه‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:07 ب.ظ http://dokhtaresharivarmah.mihanblog.com/

دیروز

عبور ِتو در کوچه ها وزید

و هنوز،

دهان ِپنجره ها باز مانده است...


"ابوالفضل پاشا"

مهسا دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:07 ب.ظ http://LALIQUEME.BLOGFA.COM


در آب که شستی تن بی تابت را

دیدند تمام رودها خوابت را

لب‌هام به شکل بوسه ماهی شده‌اند

بنداز درون آب قلابت را


جلیل صفر بیگی

احمد دوشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:09 ق.ظ http://www.negahivayadi.blogfa.com/

زودتر بیا
من زیر باران ایستاده‌ام
و انتظار تو را می‌کشم
چتری روی سرم نیست
می‌خواهم قدم‌هایت را ، با تعداد قطره‌های باران شماره کنم
تو قبل از پایان باران می‌رسی
یا باران قبل از آمدن تو به پایان می‌رسد ؟
مرا که ملالی نیست
حتا اگر صدسال هم زیر باران بدون چتر بمانم
نه از بوی یاس باران‌خورده خسته می‌شوم
نه از خاکی که باران غبار را از آن ربوده است
هروقت چلچله برایت نغمه‌ی دلتنگی خواند
و خواستی دیوار را از میان دیدارهایمان برداری بیا
من تا آخرین فصل باران منتظرت می‌مانم .

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد