کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

خمیر گرم اندام تو...

خمیر گرم اندام ترا در دست می وَرزم :

دو پستان تو ، توتک های شیرین است .
تنور ِ داغ ِ آغوشم، دهان از شوق واکرده
که این یک توتکِ ماه است و آن یک ، توتک ِ خورشید
خدایا ، سفره ی بی رنگ ما امشب چه رنگین است !

 

"نادر نادر پور"

تهران ـ ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۳۸

از دفتر: "سرمه ی خورشید" چاپ چهارم ، ۲۵۳۶ شاهنشاهی

نظرات 5 + ارسال نظر
مهسا شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:41 ب.ظ

ساعاتی پس از صبحانه
در این صبح سراسر تعطیل
چه فرق می‌کند تن
به آن ساتنِ لغزان و خنک بسپاری
یا به تکه‌ای از آفتاب پاییزی که دارد
در به در و پنجره به پنجره
دنبالت می‌گردد
از طرز نگاهم باید حدس می‌زدی
که من ظاهرن فراموش‌کار و سر به هوا
خطوط کشیده‌ی اندامت را دقیق
تا مرز نامرئی‌شدن هرچه پیراهن
از بَر کرده‌ام
اگر می‌دانستی جایت
سر میز صبحانه چقدر خالی است
و قهوه منهای شیرین‌زبانیِ تو
چقدر تلخ
من و این آفتاب بی‌پروا را
آن‌قدر چشم‌انتظار نمی‌گذاشتی
قهوه‌ات دارد سرد می‌شود
و طاقت آفتاب نشسته بر صندلی‌ات طاق
مگر چقدر طول می‌کشد
انتخاب پیراهنی که ساعتی دیگر
باید از تن درآوری
عباس صفاری

احمد پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 05:41 ب.ظ http://www.negahivayadi.blogfa.com/

آه ای همیشه دورتر از خورشید
در من طلوع کن
در من چنان بتاب که آیینه ام کنی
در من چنان بتاب که آب روان شوم
تا ناگھان تو دست بلورین خویش را
در جستجوی پاره سنگی به شکل دل
از آستین برآری و در سینه ام کنی

نادر نادرپور

باران پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 05:09 ب.ظ http://mehrekhoban121.blogfa.com

سخن اشنا پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:58 ق.ظ

و سفره تان همیشه رنگین باد!...

ل.م پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:28 ق.ظ

حالا که آمده ای
باز هم به گیلاس آباد می رویم
به آن باغبان بگو نگران نباشد
ما گیلاس ها را نمی چینیم
ما فقط با گیلاس ها حرف میزنیم.
( محمد رضا عبدالملکیان )
سلام نیما ...بوی بهارو حس میکنی؟ من عاشق این روزای خوش بوی اسفندماهم.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد