کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

سلام می کنم به باد

سلام می کنم به باد،
به بادبادک و بوسه،
به سکوت و سوال
و به گلدانی،
که خواب ِ گل ِ همیشه بهار می بیند!
سلام می کنم به چراغ،
به «چرا» های کودکی،
به چالهای مهربان ِ گونه ی تو!
سلام می کنم به پائیز ِ پسین ِ پروانه،
به مسیر ِ مدرسه،
به بالش ِ نمناک،
به نامه های نرسیده!
سلام می کنم به تصویر ِ زنی نِی زن،
به نِی زنی تنها،
به آفتاب و آرزوی آمدنت!
سلام می کنم به کوچه، به کلمه،
به چلچله های بی چهچه،
به همین سر به هوایی ِ ساده!
سلام می کنم به بی صبری،
به بغض، به باران،
به بیم ِ باز نیامدن ِ نگاه ِ تو...

باورکن من به یک پاسخ کوتاه،
به یک سلام ِ سر سری راضیم!
آخر چرا سکوت می کنی؟

 

"یغما گلرویی"

از مجموعه: مگر تو با ما بودی

نظرات 6 + ارسال نظر
دنیا دوشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 11:22 ق.ظ http://www.bloodorange94.blogfa.com

زیبا

دخترشهریورماه چهارشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 05:03 ق.ظ http://dokhtaresharivarmah.mihanblog.com/

کسی که برای اولین بار گفت:

«سنگ مُفت و گنجشک مفت»

حتماَ جیک جیک ِ هیچ گنجشک کوچکی را نشنیده

بود!

حالا،

سنگ ِ تمام ترانه های من مُفت و

گنجشک ِ شاد و شکار ناشدنی ِ چشمهای تو,

آنسوی هزار فاصله سنگ انداز و دست و قلم؟!



"یغما گلرویی"

عاشقانه های حوا سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 07:50 ب.ظ

صدای یک پرواز

فرود یک فرشته

آغاز یک معراج

و شروع یک زندگی

تولدت مبارک

miss H سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 05:27 ب.ظ http://khakestariii.blogsky.com

به یک سلام سرسری راضی ام...
بسیار زیبا...

مهسا سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:32 ب.ظ


این جاده
بی پاهای ما
نمی‌رود
نمی‌رسد
حتی ؛
خیال خوشبختی هم نمی‌کند
صنم غزالی

ل.م سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:02 ب.ظ

سلام می کنم به باد،
به بادبادک و بوسه،
به سکوت و سوال
و به گلدانی،
که خواب ِ گل ِ همیشه بهار می بیند!

از این ریتم زیبایی که تو بخش اول شعرش هست خیلی خوشم میاد. ممنون نیما جان

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد