کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

می‌دانی تنم نبودنت را گریه می‌کند؟

می‌دانی که آخرین بار
به فاصله‌ی نفسم در رؤیا بودی
و حالا به وضوحِ بهشت
در دست‌های من؟

یادم باشد به رسم مردمان مغلوب
تاریخ فتح تو را بنویسم
که دیگر جنگی در نگیرد

می‌دانی تنم نبودنت را
گریه می‌کند؟

پیکرت را نمی‌نویسم
می‌تراشم با دست
و آنقدر صیقلش می‌دهم
که چیزی بندش نشود

اگر نباشی
آنقدر نفس نمی‌کشم
که بگویم
آتش در نبود هوا
نیست می‌ شود

دم صبح خواب دیدم
داشتی از درخت چیزی می‌خریدی
که تنم کنم
و من در آب
منتظر بودم لباسم را بیاوری 


"عباس معروفی"

-------------------------------------------------------------


دفتر عشق:

برای یک بار
فقط برای یک بار
مرا در اندوه مبهم یک دروغ شناور کن!
آرام سر به گوش من بگذار
و بگو دوستت دارم!

"منبع: نت"

نظرات 8 + ارسال نظر
ل.م شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:45 ب.ظ

سلام نیما جان
می بینم که........ موسیقی قبلی وبلاگتون غیر از من طرفدارای دیگه ای هم داره......

دستهات را که باز کنی
به هیچ جا بند نیستم
سقوط می کنم
( عباس معروفی )

negar جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:39 ب.ظ http://sangareaghoosheto.blogfa.com

زخمی ام این روزها از همین دروغ دوست داشتن ها
کاش مردانه مرا از خویش می راند تا من آواره ی این شبهای تنهایی نباشم
چشم به راه یک نگاه
یک دوست
یک دست گرم
محبتت را به من هدیه کن

الهام جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:05 ب.ظ http://www.paridaryayee.blogfa.com

من میروم این دلم هست که نمی آید میخواهد برای آخرین بار هم که شده مهمان نگاه های مهربانت باشد..من میروم تو مراقب دلم باش

nazanin جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:20 ب.ظ http://1996132.blogfa.com

خیلی خیلی وبلاگ قشنگی دارین..
من اکثر شعرا و متنای زیبایی رو که گذاشتین رو خوندم و بی نهایت لذت بردم...
حتما بازم به اینجا سر میزنم

حسین جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:23 ب.ظ

سلام
تشکر از اینکه آهنگ سایت رو به قبلی عوض کردی
واقعا متشکرم

دخترشهریورماه جمعه 27 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:35 ب.ظ http://dokhtaresharivarmah.mihanblog.com/

مرسی که هستی
و هستی را رنگ می‌‌آمیزی
هیچ چیز از تو نمی‌خواهم
فقط باش
فقط بخند
فقط راه برو
نه.
راه نرو
می‌ترسم پلک بزنم
دیگر نباشی

"عباس معروفی"

مهسا پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:38 ب.ظ

خورشید را می‌دزدم
فقط برای تو !
می‌گذارم توی جیبم
تا فردا بزنم به موهایت
فردا به تو می‌گویم چقدر دوستت دارم !
فردا تو می‌فهمی
فردا تو هم مرا دوست خواهی داشت. می‌دانم !
آخ ... فردا !
راستی چرا فردا نمی‌شود ؟
این شب چقدر طول کشیده ...
چرا آفتاب نمی‌شود ؟
یکی نیست بگوید خورشید کدام گوری رفته ؟
شل سیلور استاین

عاشقانه های حوا پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:59 ق.ظ

سلام خسته نباشید
آیا
چیزی غمگین تر از توقف قطاری در باران هست؟
آیا
کسی شکوه های یک ماشین به سرقت رفته را شنیده است؟
آیا
هیچ رئیس جمهوری در زلزله مرده است؟
از جنگ دلم می گیرد
و از قطاری که مهمُات حمل می کند
می خواهم دنیا را به آتش کشم
با این کارخانه ی چوب بری . رضا بروسان

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد