کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

لمس تن تو شهوت است و گناه

لمس تن تو
شهوت است و گناه
حتی اگر خدا عقدمان را ببندد
داغیِ لبت، جهنم من است
حتی اگر فرشتگان سرود نیکبختی بخوانند
هم آغوشی با تو ، هم خوابگیِ چرک آلودی ست
حتی اگر خانه ی خدا خوابگاهمان باشد
فرزندمان، حرام نطفه ترین کودک زمین است
حتی اگر تو مریم باشی و من روح القدس
خاتون من!
حتی اگر هزار سال عاشق تو باشم،
یک بوسه
ـ یک نگاه حتی -
حرامم باد !
اگر تو عاشق من نباشی

"عباس آب برین"

---------------------------------------------------------------------

 

دفتر عشق:

دستم را اگر نگرفته بودی

چگونه می آموختم

در غیبت خورشید هم

می شود خندید ؟!

صدایت که ببارد

یک قطره ماه هم

در کاسه ی آبم بیفتد

کافی ست

من نور می شوم...

"منبع: نت"

نظرات 13 + ارسال نظر
seyedali akochekiyan جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 04:17 ق.ظ http://akochekiyanyekta.blogfa.com

سلام
این شعر ازکیست؟
چه گناهی چه حرامی چه کسی گفته که دل...!
باید ازروی قوانین تو محرم بشود ...!

من ازین غصه بجان آمده ام بی دینم ...!
دین اگر باعث این غصه و این غم بشود ...!

کافرم کافر مطلق به هواداری تو ...!
چه شود کفر اگر چاره ی آدم بشود ...؟!

گنه ست اینکه اگر با تو بمانم ...؟! به درک ...!
بگذارید که ازاهل جهنم بشوم ...!

QADEERRQASHIDI شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 12:11 ب.ظ

تفسم میگیرد در هوایی که نفس های:
تو نیست
بهترینم ، می دانم قلبم کوچکتر از آنی است
که ظرفیت خوبی های تو را داشته باشد
اما در سکوت پراز فریاد خود می گریم
و می گویم
با همین قلب کوچک
به وسعت تمام خوبی ها و سادگی هایت دوستت دارم....
قدیررشیدی

سارا شنبه 12 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 11:20 ق.ظ

لمس تن تو شهوت است و گناه...
این شعر استاد شاملو هست!

فکر نکنم. به نظر میرسه که به اشتباه به نام شاملو منتشر شده
و البته من مطمئن نیستم!
ولی همانطور که در پاسخ یکی از کامنهتا نوشتم، قبلا سرچ کردم و در سایت شاملو نبود.

این هم بگم که درسته ساختار شعر به شاملو نزدیکه اما استفاده از "خاتون من" کمی این ساختاررو زیر سوال می بره.

پگاه چهارشنبه 11 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:37 ق.ظ http://haminjabash.mihanblog.com

سلام جناب نیما!
سپاس بابت این شعر زیبا!
می خواستم بدونم اسم اصلی این شعر چی هستش و متعلق به کدام یک از دفتر اشعار شاملو میشه!
سپاسگزارم میشم اگه به این پرسشم در وبلاگم پاسخ بدید.

سلام
این شعر رو فکر کنم از سایت یا وبلاگی برداشتم که یادم نیست و امروز هم در بانک اشعار شاملو و در گوگل هم که سرچ کردم چیزی پیدا نکردم متاسفانه که این شعر از کدام کتاب یا مجموعه هست.

سمانه دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:38 ب.ظ

حتی اگر هزار سال عاشق تو باشم،
یک بوسه
ـ یک نگاه حتی -
حرامم باد !
اگر تو عاشق من نباشی

...

عشق چیز عجیبی نیست

نازنینم

همین است که تو

دلت بگیرد

ومن نفسم...!!!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 04:24 ب.ظ

عالیه دستت درد نکنه واقعا حرف نداره

negar یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:21 ب.ظ

salam , mamnon az weblog besyar zibaton movafagh bashid

negar یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:19 ب.ظ

salam kheyli etefaghi weblodeton ro peyda kardam , kheyli ziba va jaleb bod va besyar lezat bordam

مهسا پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:43 ب.ظ http://LALIQUEME.BLOGFA.COM

من و تیر چراغ برق
دردمان یکی‌ست
شب که می‌شود
سرمان تاریک
دلمان پر نور
صبح که می‌شود
سرمان سنگین
دلمان خاموش !
کیکاووس یاکیده

احمد چهارشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:25 ب.ظ http://negahivayadi.blogfa.com/

سلام دوست عزیز
امیدوارم خوب باشید
با سپاس از شما بابت اینکه نگاه اساسی به مشکل من داشتید و متوجه شدید اشکال از کجاست . مهم نیست دوباره اشعارش را میگذارم باز هم از کاری که برایم انجام دادید از شما سپاسگزارم.
با مهر فراوان
احمد

احمد چهارشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:16 ب.ظ http://negahivayadi.blogfa.com/

نقره داغ ، حال و روز یک مرد عاشق است
مرد عاشقی که
فکر می کرد
چون عاشق است
معشوقه اش هم باید به هما ن اندازه
عا شقش باشد.

احمد شاملو


باران چهارشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:09 ب.ظ http://jessicaking15.blogfa.com

سلام
وب شما رو کاملا اتفاقی بعد از یه سرچ تو گوگل دیدم
وبتون جالبه و شعراش عالی
کلا من شعر دوست دارم خصوصا مال شاملو رو
موفق باشید

ل.م چهارشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:03 ق.ظ


دوست داشتن تو
زیباترین گلی ا‌ست
که خدا آفریده
گفته بودم؟
(عباس معروفی)

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد