کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

همه‌ی کلمات معنای تو را می‌دهند

همه‌ی کلمات
معنای تو را می‌دهند
مثل گل‌ها همه
که بوی تو را پراکنده‌اند .
سکوت کرده‌ام
که فراموشت کنم
اما مدام
مثل زنبوری سرگردان ،
رانده از کندویش
دور گلم می‌گردم .

"شهاب مقربین"


از کتاب: سوت زدن در تاریکی

----------------------------------------------------------------

 


درباره شاعر:

شهاب مقربین متولد سال ۱۳۳۳، شهر اصفهان است. وی سرودن شعر را از دهه پنجاه آغاز کرد. از شهاب مقربین تاکنون هفت مجموعه شعر چاپ شده و یک مجموعه به نام «رویاهای کاغذی‌ام» نیز در دست چاپ دارد. کتاب «رویاهای کاغذی ام» در برگیرندهٔ گزیدهٔ شعرهای اوست. کتاب «کنار جادهٔ بنفش، کودکی ام را دیدم» جایزهٔ شعر کارنامه را از آن خود کرد. بسیاری از شعرهای او تا کنون به زبان های انگلیسی، سوئدی، کردی و ترکی ترجمه شده است.


+ وبسایت شهاب مقربین

نظرات 13 + ارسال نظر
دنیا سه‌شنبه 25 دی‌ماه سال 1397 ساعت 08:21 ب.ظ

زیبا

من یکشنبه 18 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 06:13 ب.ظ

مهدی فر زه شنبه 13 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 01:12 ق.ظ http://jametajali.blogfa.com/

مرا به آغوشت کشیدی
به صلیبی که
سرنوشتم بود!

"شهاب مقربین"

مهسا پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:47 ب.ظ http://LALIQUEME.BLOGFA.COM

باران که می‌بارد ،

تمام کوچه‌های شهر ،

پر از فریاد من است که می‌گویم :

من تنها نیستم ...

تنها منتظرم! تنها !

کیکاووس یاکیده

گوش ونگوگ چهارشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:56 ق.ظ http://misssalinger.blogfa.com

سلام. مطالبتون خیلی مفیدن. ممنون از شما. دوست داشتین به منم سر بزنین.

احمد سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:17 ب.ظ http://negahivayadi.blogfa.com/

سلام نیما عزیز
امیدوارم خوب باشید
دوست عزیز شعرهای انتخابی شما اونقدر بکر و تازه است که نمیشود از آنها چشم پوشی کرد و در وبلاگم استفاده نکنم هم اکنون از شما اجازه میگیرم که از اشعار انتخابی شما استفاده کنم .
دوست عزیز در ضمن مشکلی برای وبلاگم پیش اومده خواستم با شما در میان بگذارم ببینم آیا چنین مشکلی برای شما هم پیش اومده یا نه ؟
عزیز جان اگر به وبلاگ من بدون فیلترشکن برید مشکلی برایتان پیدانمیشه و وبلاگ باز میشود تنها اگر در آرشیو موضوعی روی اسم سیاوش کسرایی کلیک کنید بلاگ فیلتر میشود و جالب تر آنکه اگر با فیلترشکن وبلاگم را باز کنید و دوباره به روی اسم کسرایی کلیک کنید تمام شعرهایی که از اول تاسیس وبلاگم که بالغ از پنجاه تا میشه همگی از بین رفته و ناپدید شده اند به جز شعری که سه روز پیش از این شاعر گذاشتم ، حال خواستم ببینم شما هم با چنین مشکلی روبرو شدید یانه ؟
نیما جان ببخشید کمی روده درازی کردم در هر حال من همیشه از دیدن وبلاگتون و خواندن اشعارش لذت بردم
با امید موفقیت روزافزون شما
با مهر فراوان
احمد زیادلو

شبیه خودم سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:42 ق.ظ http://artia.persianblog.ir

یک کتاب ازش دارم. بعضی شعرهاش واقعا قشنگند. دوستشون دارم. عاشقانه های خوبی داره.

نسترن سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:05 ق.ظ http://nastaran-amoozegar.blogsky.com

زیبا بود.

ل.م سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:35 ق.ظ

چند دقیقه دیگر وقت داری

تا به من نگاه کنی

به من، به چشمانم،

و به قلبی که برای تو می تپد

این شب و این باران

و تو

چند دقیقه دیگر وقت داری

تا به من نگاه کنی

پیش از آن که کاملا ً تمام شوم ...
(آنتوان دوسنت اگزوپری )

عاشقانه های حوا سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:14 ق.ظ

هنوز دست هایم در دست های تو بود که باران بارید .. تو رفتی چتر بیاوری و من هنوز که هنوز است روی این نیمکت منتظرم .. که یا باران بند بیاید یا تو با چتر یا تو بی چتر فقط برگردی ..

ل.م سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:11 ق.ظ

هیچ شعری شاعر ندارد..
هر خواننده ی شعری ..
شاعر آن لحظه شعر است..
پابلو نرودا

عاشقانه های حوا سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:10 ق.ظ

حتی دیگر یادم هم نمی آید

اما چه فرق میکند من یا تو

یکی خواست که فراموش کنیم

فراموش کردی نباید

شعر های مرا بخوانی

فراموش کردم نباید

برایت شعر بگویم

راستی یادت نیست ؟

این نخ روی انگشت من

برای یاد آوری چیست؟

عاشقانه های حوا سه‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:09 ق.ظ

قطار یعنی همین

کنار هم هستیم

و کسی نمیداند

یکی می آید

یکی میرود

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد