کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

پروانه‌ها در پیله می‌میرند

پروانه‌ها 

در پیله می‌میرند

خیلی از پروانه‌ها !

 

"ناشناس"


نظرات 3 + ارسال نظر
سارا محمدی اردهالی یکشنبه 18 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 01:08 ب.ظ http://Pagard.ayene.com

من همچین شعری نداشته‌ام.

یادم نیست منبعش کجا بود. با عرض معذرت. اصلاح شد خانم اردهالی گرانقدر

دخترشهریورماه یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:38 ب.ظ http://dokhtaresharivarmah.mihanblog.com/

کمی صبر کن
حوصله کن
پایان کتاب را با هم خواهیم خواند.
حالا بخواب
تا فردا صبح
فرصت برای گریستن بر این روزگار
بسیار است!

"سیدعلی صالحی"

ل.م یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:42 ب.ظ


می آیی به اولین سطر ترانه سفر کنیم؟
به هی خنده های همان شهریور ِ دور!
به آسمان ِ پرستاره ی تابستان و تشنگی!
به بلوغ بادبادک و بی تابی تکرارّ
به پنجشنبه های پاک ِ کوچه گردی...

کوچه نشین و کتاب ساز!
همیشه مرا به این نام می خواندی!
می گفتی شبیه پروانه ای هستم،
که پیله ی پاره ی کودکی ِ خود را رها نمی کند!
آنروزها، آسمان ِ‌بوسه آبی بود!
آب هم در کاسه ’ سفال صداقتمان،
طعم دیگری داشت!
تو غزلهای قدیمی مرا بیشتر می پسندیدی!
ردیف ِ تمام غزلها،
نام کوچک ِ دختری از تبار گلها بود!
تو بانوی تمام غزلها بودی
و من تنها شاعر ِ شادِ این حوالی ِ اندوه!
همیشه می گفتم،
کسی که برای اولین بار گفت:
«سنگ مُفت و گنجشک مفت»
حتماَ جیک جیک ِ هیچ گنجشک کوچکی را نشنیده بود!
حالا،
سنگ ِ تمام ترانه های من مُفت و
گنجشک ِ شاد و شکار ناشدنی ِ چشمهای تو,
آنسوی هزار فاصله سنگ انداز و دست و قلم!●

(یغما گلرویی )

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد