کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

فقط تاریکی می داند ماه چقدر روشن است

فقط تاریکی می داند

ماه چقدر روشن است

فقط خاک می داند

دست های آب، چقدر مهربان!

معنی دقیق نان را

فقط آدم گرسنه می داند

فقط من می دانم

تو چقدر زیبایی!

 

"رسول یونان"


+ برگرفته از کتاب: چه کسی مرا عاشق کرد؟

 (گزیده شعر رسول یونان) / انتشارات امرود / 1390

-----------------------------------------------------

 

دفتر عشق:

با تو من
پنجره​ای
از خود تا خورشیدم

بی تو من

در خطر و خاطره

سرگردانم.

"منبع: روزنامه جام جم – ضمیمه چمدان – تیرماه 1391"

 

نظرات 17 + ارسال نظر
بابی چهارشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:18 ب.ظ http://bobasphangi.blagfa.com/

خوشگله

احمد یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:55 ب.ظ http://negahivayadi.blogfa.com/

من فکر می‌کنم که فقط عشق می‌تواند پایانِ رنج‌ها باشد
به همین خاطر همیشه آوازهایِ عاشقانه می‌خوانم
من همان سربازم که در وسطِ جنگ
محبوبش را فراموش نکرده است !

رسول یونان

دوست عزیزم آقا نیما واقعا وبلاگتون فوق العاده است
ازخواندن شعرهایش لذت میبرم . م.فق باشید

رهگذر جمعه 13 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:36 ب.ظ

سلام دستتون طلا وبتون و مطالبش با سلیقه انتخاب شده .

مهسا جمعه 13 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:11 ب.ظ

حرف که می‌زنی انگار
سوسنی در صدایت راه می‌رود
حرف بزن
می‌خواهم صدایت را بشنوم
تو باغبان صدایت بودی
و خنده‌ات دسته کبوتران سفیدی
که به یکباره پرواز می‌کنند .
تورا دوست دارم
چون صدای اذان در سپیده دم
چون راهی که به خواب منتهی می‌شود
ترا دوست دارم
چون آخرین بسته سیگاری در تبعید .
تو نیستی
و هنوز مورچه‌ها
شیار گندم را دوست دارند
و چراغ هواپیما
در شب دیده می‌شود
عزیزم
هیچ قطاری وقتی گنجشکی را زیر می‌گیرد
از ریل خارج نمی‌شود .
و من
گوزنی که می‌خواست
با شاخ‌هایش قطاری را نگه دارد .



==== به یاد زنده یاد غلامرضا بروسان

مهسا جمعه 13 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:32 ب.ظ

نیامدنش را باور نمی‌کنم
غیرممکن است او نیامده باشد
حتماً، حالا
زیر باران مانده است
و ناامید و خسته
در خیابان‌ها قدم می‌زند
من به بازبودن درها مشکوکم
رسول یونان

مریم جمعه 13 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:00 ب.ظ

سلام
خیلی وبلاگتو دوست داشتم.

منو برد تو حال و هوای عاشقی
لبریز شدم از حس دوست داشتنش
کاش پیشم بود و تا خود صبح نگاش می کردم
نگاش میکردم
وای که چقدر دوسش دارم.....

نرگس جمعه 13 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:40 ب.ظ http://151349.blogfa.com

همه را صدا زدم جز خدا
هیچ کس جوابم را نداد جز خدا

نرگس جمعه 13 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:39 ب.ظ http://151349.blogfa.com

آقا نیما شما چقدر آدم متعهدی هستید انشاالله که در زندگی شخصی هم همین طور باشید به خاطر نوشتن دقیق منابع می گویم

پ ر ن س س جمعه 13 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:57 ب.ظ http://fiore.persianblog.ir

سلام...
اتفاقی از اینجا رد شدم... به دنبالِ دنباله ی یک شعر...
از خوندن اشعار زیبای وبلاگتون لذت بردم، اما بیشتر موسیقیه زمینه نظرم رو جلب کرد...
خلاصه... همه چیز عالیه... شاید برای حال و احوالِ الان من

مینا جمعه 13 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:58 ق.ظ http://manosher.blogfa.com

بیگانه دزد را به کمان میتوان گرفت/ نتوان رهید ز آتش دزدی که آشناست
بشناس قرق دوست ز دشمن به چشم عقل/ مفتون مشو که در پس هر چهره چهره هاست

پروین اعتصامی

نارمیلا پنج‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:12 ب.ظ

معرکه بود نیما
درود

zohre پنج‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:47 ق.ظ

با تو
نم نم بارانم
پر طراوت و پر از عطر خاک باران خورده
مطبوع و دلپذیر....
دستهایت را به من بده
چترت را ببند
خیس از باران عشق شو
زندگی را نفس بکش...
بگو !...
تو هم اینگونه ای !؟
احساست را برایم نقاشی کن
در دفتر خط دار خاطرات کودکی ام
همین هم می ارزد به تمام برگه های سفید نقاشی دنیا
"زهره"

دخترشهریورماه پنج‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:24 ق.ظ http://dokhtaresharivarmah.mihanblog.com/

سلام آقا نیما
سپاس از حضور شما

مانا باشید[گل]

پدرم می‌گوید: کتاب !
و مادرم می‌گوید: دعا !
و من خوب می‌دانم
که زیباترین تعریف خدا را
فقط می‌توان از زبان گل‌ها شنید ...
حسین پناهی


دخترشهریورماه چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:51 ب.ظ http://dokhtaresharivarmah.mihanblog.com/

تو نیستی
اما من برایت چای می ریزم
دیروز هم نبودی
که برایت بلیط سینما گرفتم
دوست داری بخند
دوست داری گریه کن
و یا دوست داری
مثل آینه مبهوت باش
مبهوت من و دنیای کوچکم
دیگر چه فرق می کند
باشی یا نباشی
من با تو زندگی می کنم

رسول یونان

sannaz چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:08 ب.ظ http://ashkesheer.blogfa.com/



[گل]

ل.م چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:18 ق.ظ





کمی به فکر خودت باش!
این قدر در کنایه‌ها و استعاره‌ها آشیانه مکن
آسیب می‌بینی
همیشه گلوله از سرب نیست
گاه لبخندی‌ست آلوده به تحقیر
بی‌آنکه بفهمی
در خون خود غرق می‌شوی
پرواز کن برو
بگریز از این مه
بگریز از دهان مردم
بگریز از دایره‌ی ماه تلخی که بر پنجره‌ها تابیده است
( رسول یونان )

عاشقانه های حوا چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:38 ق.ظ

گاهی آنقدر سردم

که تمام رودهای جهان

در چشم هایم یخ می زنند

گاهی آنقدر گرم

که حتی

پیش از آنکه بمیرم

هر آتشی می تواند از گور من بلند شود

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد