کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

در آرزوی لبانت

در آرزوی لبانت

صدایت
و گیسوانت
آرام و گرسنه
به کمین تو در خیابان ها پرسه می زنم .
نان مرا سیر نمی کند ای صبحانه خورشید .
من در پی شکار
شکار میزان وضوح گام های توام .
من در پی شکار
در اشتیاق لبخند ساده تو
در اشتیاق سرانگشتانت
که یکی بوسه از آن
از مَنَش، جاودانه ای خواهد ساخت .
دلم می خواهد تنت را به تمامی
چون بادامی کامل
با لب و زبانم لمس کنم
می خواهم پرتو آفتاب را گاز بگیرم
آنگاه که بر اندام تو می گسترد
و آن بینی سربالای چهره مغرور تو را
آه ...
می خواهم طعم شلاق هایت را بچشم .
پس گرسنه
در گرگ و میش کوچه ات
سنگفرش خیابانت
قدم می زنم
در پی شکار تو و قلب داغت
چونان یوزپلنگی در سرزمینی لم یزرع

در کوئی تراتو. 

 

"پابلو نرودا"

 --------------------------------------------------------------- 


شنیدن دکلمه با صدای رضا پیربادیان


وبسایت آقای رضا پیربادیان

نظرات 2 + ارسال نظر
دخترشهریورماه دوشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:37 ب.ظ http://dokhtaresharivarmah.mihanblog.com/

نه دوباره ای دارم
نه همیشه ای
مردی فقیر در اشتیاق دوست داشتن
نمی دانم کیستی اما
دوستت دارم.
من هرگز ندارم
زان رو که متفاوت بوده ام
و به نام عشق همیشه در تغییر
اعلام خلوص می کنم.
دوستت دارم
و خوشبختی را به روی لب های تو می بوسم.
اکنون، بیا هیزم جمع کنیم
و آتش را در کوهستان
به نظاره بنشینیم.

پابلو نرودا

رویا یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:23 ب.ظ http://delneveshtehayeman4u.blogfa.com/

نرودا چه شعر اروتیکی نوشته نیما..

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد