کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

بی تو هم می شود زندگی کرد

بی تو هم می شود زندگی کرد
قدم زد،

چای خورد،

فیلم دید،

سفر رفت؛ ...

فقط
بی تو 

نمی شود به خواب رفت!

 

"رضا کاظمی"

-------------------------------------------------------------

 

دفتر عشق:

کلافه کرده ای مرا...
چرا همیشه لبخندهایت از شعرهای من زیباتر است!؟

"منبع: نت"

-----------------------------------------------------------


+ دلم گرفته
دلم عجیب گرفته است
و هیچ چیز،
نه این دقایق خوشبو، که روی شاخه‌ی نارنج می شود خاموش،
نه این صداقت حرفی، که در سکوت میان دو برگ این گل شب بوست
نه، هیچ چیز مرا از هجوم خالی اطراف نمی رهاند.

نظرات 6 + ارسال نظر
شادی یکشنبه 24 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:45 ب.ظ

دلم عجیب گرفته است

باران سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:42 ب.ظ http://tamekhisebaran.blogfa.com

باغبانی پیرم
که به غیر از گلها از همه دلگیرم
کوله ام غرق غم است
آدم خوب کم است
عده ای بیخبرند
عده ای کور و کرند
و گروهی پکرند
دلم از این همه غم می گیرد
و چه خوب...
آدمی عاقبت می میرد...

ل.م سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:19 ق.ظ


و عشق تنها عشق
ترا به گرمی یک سیب می کند مانوس؟

ل.م سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:18 ق.ظ

چرا گرفته دلت مثل آنکه تنهایی
چه قدر هم تنها
خیال می کنم
دچار آن رگ پنهان رنگ ها هستی
دچار یعنی
..........عاشق
و فکر کن که چه تنهاست
اگر که ماهی کوچک دچار آبی دریای بیکران باشد

ل.م سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:09 ق.ظ


و فکر میکنم
که این ترنم موزون حزن تا به ابد
شنیده خواهد شد

ل.م سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:01 ق.ظ

هنوز گوشم از گفتگوی بی گریه مان گرم بود!
از جایم بلند شدم،
پنجره را باز کردم
و دیدم زندگی هم هر از گاهی زیباست!
شنیدم که کلاغ دیوار نشین حیاط
چه صدای قشنگی دارد!
فهمیدم که بیهوده به جنونِ مجنون میخندیدم!
فهیدم که عشق،
آسمان روشنی دارد!
رو به روی عکسِ سیاه و سفید تو ایستادم،
دستهایم را به وسعتِ « دوستت می دارم!» باز کردم،
و جهان را در آغوش گرفتم!ا
(یغما گلرویی )

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد