کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

به نشانیِ شیراز

همیشه همین طور بوده است،

کلماتِ ساده ... می‌آیند،

زندگی می‌کنند و می‌میرند،

تا ترانه‌ی تازه‌ای زاده شود.

همیشه همین‌طور بوده است،

قطراتِ تشنه ... می‌آیند.

زندگی می‌کنند و می‌میرند،

تا اَبرَکِ بنفشه‌پوشِ اُردی‌بهشتی شاید...

همیشه همین‌طور بوده است،

شاعرانِ بزرگ ... می‌آیند

زندگی می‌کنند و می‌میرند،

تا رَدِپای گرمِ دیگری ... بر برف!

و ما همه می‌آییم، زندگی می‌کنیم،

و گاهی از دور، دستی برای هم تکان می‌دهیم و می‌میریم.

تمامِ زندگی همین است!

حالا به نشانیِ شیراز برو ببین از غیبِ این لِسانِ ساده

چه می‌وَزَد از واژه‌هایِ این وَرا!...


از: سید علی صالحی


کتاب: یوماآنادا / انتشارات ناهید / چاپ اول ۱۳۸۴

--------------------------------------------------------------------


دفتر عشق:

چرا من هر صبح خودم را در آینه تو سبز می‌بینم و تو خودت را در آینه من آبی!؟ بیا برویم باورمان را قدم بزنیم، تا شانه‌های خیابان خیال کنند جنگل و دریا بهم رسیده‌اند...

نظرات 2 + ارسال نظر
الهه دوشنبه 6 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:18 ق.ظ

تلاقی جالبی بود شیراز و علی صالحی.. دلم مدتی هست که شیراز است و خودم کیلومترها دور از آن..
و ما آدمهای مجازی سرگردان و تنها...

لیلی چهارشنبه 26 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:12 ب.ظ http://khodamodeltangiham.blogfa.com

سلام وب خیلی قشنگی دارید که شعر های زیباش حاکی از سلیقه قشنگ شماست خوشحال میشم به منم سر بزنید ..

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد