کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

تنها مرا زمزمه کن ای ساده

نه من سراغ شعر می‌روم
نه شعر از منِ ساده سراغی گرفته است
تنها در تو به شادمانی می‌نگرم ری‌را
هرگز تا بدین پایه بیدار نبوده‌ام

از شب که گذشتیم
حرفی بزن سلامنوش لیمویِ گَس!

نه من سراغ شعر می‌روم
نه شعر از منِ ساده سراغی گرفته است
تنها در تو به حیرت می‌نگرم ری‌را
هرگز تا بدین پایه عاشق نبوده‌ام
پس اگر این سکوت
تکوین خواناترین ترانه‌ی من است
تنها مرا زمزمه کن ای ساده، ای صبور!

حالا از همه‌ی اینها گذشته، بگو
راستی در آن دور دستِ گمشده آیا
هنوز کودکی با دو چشمِ خیس و درشت، مرا می‌نگرد؟!


از: سید علی صالحی

-----------------------------------------------------------------------------

دفتر عشق:

دوستت دارم... مثل طعم زیتون... که تلخی‌اش را هم...

نظرات 4 + ارسال نظر
الهه دوشنبه 1 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:40 ق.ظ

سپاس

قاصدک پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:25 ق.ظ

سلام
بی پرده بگم ک تو جایگاه نظر دادن نیستم،اما نوشته ها و سلیقتون توی ارائه مطالب عالیه،حداقلش اینه ک با سلیقه و احساساته من کاملن مطابقه!مشخصه ک پشت همش با فکر و از روی اندیشه بوده و الکی انتخاب نشده،
همینطور معرفی نامتون راجع به خودتون کاملن با اندیشه و سبک جالبیه ک حداقل منو وادار کرد ک علی رغم طولانی بودنش نسبت به بقیه معرفی ها، تا آخر ادامه بدم.
خوشالم ک امروز به طور اتفاقی به وبتون بر خوردم و قطعا یکی از وبلاگهایی ک زود ب زود بش سر میزنم.
ممنون از زحماتتون

جعفریان چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 04:39 ب.ظ http://aabaan.blogfa.com

درود جناب اسماعیلی
بسیار زیبا بود
تا شروع کردم به خوندن ناخودآگاه یاد صدای شادروان شکیبایی افتادم و به انتهای شعر که رسیدم دیدم شاعرش علی صالحی هست
جالبه انگار صدای شکیبایی و اشعار صالحی به هم گره خورده اند

از اشعار زیبایی که در آبان نوشتید بی نهایت ممنونم
شاد زی

مریم چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:22 ب.ظ

فوق العاده بودن ، عااااااااااالی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد