کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

در تاریخ من ... چه می گذرد؟

در تاریخ من ...

و تاریخ تو ، ای بانوی من ، چه می گذرد؟

که هر گاه بوسه هایم را بر گیسوان تو پراکندم

گیسو

بلندتر شد...!

 

در شگفت ازین احساس در هر بامدادم

که هر چه می بینم بدل به شعر می شود...

و هر چه لمس می کنم بدل به شعر می شود ...

و اشیای من و اشیای تو- هرچند خرد و ناچیز-

بدل به شعر می شود ...

در حالت عشق ، قهوه جوش نیز بدل به شعر می شود 

و دفترهای شعری که خوش می داشتیم

 ...

اینها صفحاتی است از تاریخ ، ای بانوی من

که هرگز تکرار نخواهد شد

هیچ تکرار نخواهد شد ...

 

این روزها بر من چه می گذرد ای بانوی من ؟

که هر چه میخوانم سبز می شود ...

که هر چه می نویسم سبز می شود ...

 

"نزار قبانی"

نظرات 5 + ارسال نظر
سروین سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:08 ب.ظ http://ُSarvin1363.blogfa.com

بچه هاشوخی شوخی
به گنجشکها سنگ می زنند و
گنجشکها جدی جدی میمیرند
آدم ها

شوخی شوخی زخم می زنند.... و قلبها

جدی جدی می شکنند....

شوخی شوخی لبخند می زنی و من جدی جدی

عاشق می شوم

با یه مطلب تازه بروز شدم
قدم به دیده منت

سحر دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:09 ب.ظ http://harfhaetanhae.blogfa.com

عقربه های ساعت را از حرکت باز بدار
تلفن را بکش
استخوانی جلوی سگ بیانداز تا صدایش را نشنوم
بگو کسی سراغی از پیانو نگیرد
وبا نوای طبل تابوت را از جای برکند
و عزاداران را خبر کن
بگو هواپیمایی در آسمان خطوط عزا ترسیم کند
و این پیام را بگوش همگان برسان:
که او مرده است
بر گردن کبوتران سفید نوار سیاه ببند
به پلیس سر گذر بگو دستکش سیاه بر دست کند
آخر
اوشمال من بود و جنوب من
شرق و غرب زندگی من
انگیزه هر روزه ام و خیال خوش هر روزه ام
او ظهر من بود و نیمه شبم
در خیالم می گفتم عشق را پایانی نیست!
اشتباه می کردم
دیگر نمی خواهم چشمم به برق ستاره ای روشن شود
همه را دور کن
رخ ماه را بپوشان و به خورشید بگو به سیاهی باز گردد
چرا از این پس چشم به دیدنشان نخواهم گشود

.....او رفت.....

این شعر زیبا از w.h-oden بود

شبیه خودم دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 04:43 ب.ظ http://artia.persianblog.ir

بسیار زیبا. زیباتر از این نمی شود.
عاشقانه های نزار قبانی فوق العاده اند.

الهه دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:13 ب.ظ

از خوندن شعر ها و عاشقانه هایی که میذارین
واقعا لذت میبرم
ممنونم ازتون

فاطمه دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:16 ق.ظ http://deleman43.blogsky.com/

آن هنگام که عاشقت شدم فصل خزان در نظرم بهاری شد
سلام دوست عزیز
شعر زیبایست موفق باشید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد