کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

شاعر که شدم...

شاعر که شدم
نردبانی بلند بر می دارم
پای پنجره ی پرسه های پسین پروانه می گذارم
و به سکوت سلام آن روزها سرک می کشم
شاعر که شدم
می آیم کنار کوچه ی کبوترها
تاریخ یادگاری دیوار را پررنگ می کنم
و می روم
شاعر که شدم
مشق شبانه ی تمام کودکان جهان را می نویسم
دیگر چه فرق می کند
که معلمان چوب به دست
به یکنواختی خطوط مشق های شبانه
شک ببرند یا نبرند ؟
شاعر که شدم
سیم های سه تارم را
به سبزه های سبز سبزده گره می زنم
و آرزو می کنم
آهنگ پاک صدای تو را بشنوم
شاید که شاعری
تنها راه رسیدن به دیار رؤیا
و کوچه های خیس کودکی باشد

 

"یغما گلرویی"

----------------------------------------------------------------------


دفتر عشق:

در آغـوشت جایـی برایـــم بــاز کــن، جایــی که عشــق را بشــود مثـــل بازی هــای کودکـی بــاور کــرد.

نظرات 6 + ارسال نظر
ل.م شنبه 15 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 04:29 ب.ظ


در دایره ی تاریک فنجان فال
عکس فانوس ستاره و عطر اطلسی افتاده است
شاید شروع نور
نشانه یی از بازگشت نگاه گرم تو باشد
باید به طراوت تقویم های کهنه سفر کنم
تقویم ناب ترین ترانه ی نمناک
تقویم سبزترین سلام اول صبح
تقویم دور دیدار بوسه و دست
شاید در ازدحام روزها
یا در انتهای همان کوچه ی شاد شمشادها
شاعری دلشکار را ببینم
که شیرین ترین نام جهان را زیر لب تکرار می کند
و تلخ می گرید

(یغما گلرویی - گفتم بمان....)

[ بدون نام ] شنبه 15 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 04:12 ب.ظ

بگذار پائیز بیاید
و با چرخ دستی خسته‌اش از کنارمان عبور کند
پائیز از بهار دست و دلبازتر است
خودش را زیر دست و پای خیابان می‌ریزد
و نام قدیمی‌اش خزان را هنوز فراموش نکرده است
من متولد پاییزم
شناسنامه‌ام یک برگ نارنجی متمایل به سوخته است
من از دل مرگ بلند می‌شوم
و زندگی می‌کنم

نازنین مریم شنبه 15 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:36 ق.ظ

سلام. شعرهای انتخابی تون خیلی نابه.
پاینده باشید.

جعفریان پنج‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 12:11 ب.ظ http://aabaan.blogfa.com

درود جناب اسماعیلی
خیلی زیبا بود
سپاس فراوان

سروین سه‌شنبه 11 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:49 ق.ظ http://ُSarvin1363.blogfa.com

تصویر مرا قاب کن
تا میان چهارچوب بمانم...
تا همیشه
وبیاموزم مرز برای گذشتن نیست،
برای نرفتن است.

بیتا دوشنبه 10 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:22 ب.ظ http://www.dokhtaram-sara.blogfa.com

سپاس بابت شعرهای نابی که می گذارید و من حظش را می بریم...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد