کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

قدم که می‌زنی...

قدم که می‌زنی

شعر از سر و کول شهر بالا می‌رود

شهر را چه به شعر؟

قالیچه‌ها را هم بیخیال

خطوط دست‌های مرا قدم بزن...


از: مهدیه لطیفی

---------------------------------------------------

 + "راز عشق در این است که حس تملک را از خود دور کنی.

در حقیقت هیچکس نمی تواند مال کسی شود.

شریک زندگیت را با طناب نیاز، نبند.

گیاه هنگامی رشد می کند که آزادانه از هوا و نور آفتاب استفاده کند..."

"جی . دونالد والترز"

نظرات 8 + ارسال نظر
رویا شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:15 ب.ظ

عاااااااااااااااااااااااااااالی بود

ل.م سه‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 06:19 ب.ظ

دلم می خواست در عصر دیگری دوستت می داشتم

در عصری مهربان تر و شاعرانه تر

عصری که عطر کتاب

عطر یاس و عطر آزادی را بیشتر حس می کرد

دلم می خواست دلبرم بودی

در روزگار شارل آیزنهاور

ژولیت گریکو

پل الوار

پابلو نرودا

چاپلین

سید درویش و نجیب الریحانی

دلم می خواست شبی

با تو در فلورانس شام می خوردم

ان جا که تندیس های میکل انژ

هنوز هم نان و شراب را با جهان گردان قسمت می کنند

دلم می خواست تو را

در عصر شمع دوست می داشتم

در عصر هیزم و بادبزن های اسپانیایی

و نامه های نوشته شده با پر

و پیراهن های تافته ی رنگارنگ

نه در عصر دیسکو

ماشین های فراری و شلوارهای جین

دلم می خواست تو را در عصر دیگری می دیدم

عصری که در آن

گنجشکان ، پلیکان ها و پریان دریایی حاکم بودند

عصری

که از ان نقاشان بود

از ان موسیقی دان ها

عاشقان

شاعران

کودکان

و دیوانگان

دلم می خواست تو با من بودی

در عصری که بر گل و شعر و بوریا و زن ستم نبود

ولی افسوس ...

ما ، دیر رسیدیم

نگان دوشنبه 12 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:12 ب.ظ http://zandiroz.mihanblag.com

راز عشق در این است که من خط به خط سکوت ترا می خوانم در تاریکی شب بدون نور بدون صدا

آوا دوشنبه 12 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:33 ق.ظ http://MEHREKHOBAN121.BLOGFA.COM

سلام دوست بزرگوار ممنون از حضورتان مطلبی زیبا و لطیف بود استفاده کردم و لذت بردم. تشکر از انتخاب خوبتان.

مریم دوشنبه 12 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:22 ق.ظ

سلام نیما . خوبی ؟ ممنونم از لطف همیشگیت

جعفریان یکشنبه 11 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:28 ب.ظ http://aabaan.blogfa.com

درود جناب اسماعیلی
ممنون نشانی این تارنگار زیبا را دادید
خوندن شعر تو یه لحظاتی خیلی لذت بخشه
من هم بنا به اینکه رشته کارشناسیم ادبیات پارسی هستش تارنگار آبان رو هم دارم تا یه وقتایی توش شعر و تاریخ و این چیزا رو بذارم
دیروز داشتم و اما عشق مرحوم امین پور رو می خوندم
یه گزیه هائیش رو می خوام امشب در تارنگار بذارم
اگر اجازه بفرمائید من این یکی تارنگارتون رو در آبان لینک کنم
شاد زی

نارمیلا یکشنبه 11 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 08:49 ب.ظ http://narmila.blogfa.com/


راز عشق بسیار زیباست اگر آنانکه باید ف بدانند و عمل کنند !

سپاس از شاعرانه ها و عاشقانه های زیبایتان

سروین یکشنبه 11 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 07:39 ب.ظ

هست را اگر قدر ندانی میشود بود،و چه تلخ است هست کسی بود شود....

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد